AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.201

Vilket chip ska man välja?

fr
176
frejo
535iA -98
Funderar på att chippa min lilla V8a. Har tittat lite på olika chip men vilket ska man ta? CMS lovar styvt 20 hk, it's fun 14 osv. Är det någon större skillnad egentligen? Ett krav är att det ska gå att göra i Göteborgstrakten. Alltså, vilken tillverkare rekommendarar ni?
Kör på den du får bäst bemötande av och glo inte så mycket på effektsiffrorna är min rekommendation.

Flåklypa
kl
160
klipen
325 e30 -88/328 turbo
318 e46 -98
har bara hört bra om its fun chipen.
ga
201
gagge66
540iA -99
Jag chippade min på itsfun i höstas. Även ny programvara i låda och motor. Klart nöjd. Och dom har bästa pris också tror jag!

gagge
Har hört väldigt bra om Itsfun jag också!
Så ska det chippas blir det förmodligen där.

MVH Figgeh
pg_ice
tro inte på allt ni hör
ni ska prata med experter.

experterna som håller på med chiptrimning och tuning säger att Qvarnis eller vad snubben heter på itsfun är en riktig lurendrejjare.
har ni inte sett några bänkpapper på chippen då ska ni inte tro på vad säljarna säger.
dom kan låta hur övertygande som helst bara för att få sina chipp sålda.

är det nån som har ett chip från itsfun till en M3 3.0 så bänkar jag gärna den så får ni svart på vitt om det ger nåt.
ga
201
gagge66
540iA -99
Qvarnis rykte vet jag inte mkt om, men Jurgen Weise, som gör jobbet på itsfun, vet ju helt klart vad han gör. Han är ju ingen nybörjare direkt! Och det är ju inte dom som överdriver antal extra hk!

Sen finns det säkert fler som är minst lika bra. Hade ett Superchip från MotorNord på en tidigare 325:a, och det funkade också bra! Har varit klart nöjd med mina chippade bilar!

gagge
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.