AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
706

Vad göra om olyckan e framme?

325Ci
Vad gör man egentligen om olyckan e framme...om någon skulle köra in i min bil eller nått...
hände igår fast inga skador alls på min bil.. inte ens nån lackskada..
om om de nu skulle hända nångång?? vad ska man göra då?? nån som kan förklara..ja har typ ingen aning...

mvh Daniel

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Fyll i en skadeanmälan och skicka in tillförsäkringsbolaget. Du ska ha sånna papper i bilen (skicka efter från ditt försäkringsbolag annars). Vid tvist kan du ringa polisen men det är mycket sällan att dom orkar komma till platsen.

Se till att "hugga" så många vittnen som möjligt. Det väger mycket tungt när det hela ska avgöras mellan försäkringsbolagen sen.

Blev påkörd av en "turk" merca i vintras. Han tog inte på sig skulden trots att han bredsladdade in i mig. Det hela hade kunnat sluta med att var och en betalar sin självrisk men eftersom jag hade runt 5-6 vittnen på min sida så "vann" jag tvisten och behövde inte betala ett öre.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Efter att du prylat skiten urden som körde på din bil, så fyller ni i varsin skadeanmälan och skickar till respektive försäkringsbolag. Känner du dig osäker på motpartens trovärdighet, eller misstänker nåt fuffens, så ring polisen på plats.

Jeppe
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Fyll i skaderapporten som bör ligga i handskfacket på bilen. Den får du hos ditt försäkringsbolag. Båda skriver på detta papper och sedan skickas det till era försäkringsbolag. Bolagen kommer sedan att göra upp sinsemellan och fastställa vems felet var.
Skriv ALDRIG i dessa papper att det var DITT fel (iofs bra om den andra skriver det!).
Blir det bråkigt när man skall fylla i papperna kan man alltid ringa till polisen. MEN de brukar inte var så glada åt att behöva åka ut till sådana "skitsaker". Dessutom slutar det nästan alltid med att de tvingas anmäla en av förarna eller båda för vårdslöshet i trafiken (surt om det blir du som blir av med kortet!).

Mvh
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Glömde en sak! Det är bra att ha en engångskamera i bilen så du kan ta lite foto på platsen.

Mvh
325Ci
tack så mycket alla =)

får fick såna lappar att ha i bilen då.

Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
på en del bensinstationer finns ett "kit" att ha med i bilen om lyckan skulle va framme. innehåller bla engångskamera, krita, måttband (skaderapport?). typ strax under 200 spänn om ja minns rätt...

men d e klart man kommer ju långt om man kan fylla i rapporten direkt medans minnet e fräscht.

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.