AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
596

PDC djävul

ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Min PDC har slutat fungera, eller rättare sagt det piper hela djävla tiden, när man lägger i backen.
Hjälp, kan det bara vara så att det är en sensor, Pris?
No
54
Novis
740IA -93
Dum fråga, det är inte damm eller fukt på sensorerna som stör ut dem?
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Det finns en del att läsa om du söker, tex. det här inlägget : Länk . Även jag har problem med PDC´n (långt pip samt blinkande knapp). Samtliga sensorer uppmätta med 9.15 Ohm. Tydligen så kan en verkstad med BMWs DIS (tror jag den heter) koppla upp sig via diagnos uttaget och se var felet ligger.
Skall testa det själv nästa vecka så jag återkommer.
Tjena !
Jag har själv påtalat problem med min PDC tidigare. Min funkar klanderfritt vid torrt väder, men direkt när jag tvättat bilen eller kört i regn så reagerar den precis som Du beskriver det. Ett j-la tjut. Tack och lov så går det ju att stänga av men då försvinner ju liksom finessen. Jag lät en auktoriserad BMW-verkstad titta på detta vid senaste servicen. Då kunde man i felminnet läsa sig till att den gett ifrån sig felinformation på 4 av de 8 sensorerna vid mängder av tillfällen. Jag bytte den sensor som larmat om fel flest gånger (de hade bara en hemma) Kostade nästan 700 spänn och var definitivt ingen bra affär för jag har samma problem fortfarande. Måste vara någon kabel eller någon sensor som ej tål fukt. Kommer Du tillrätta med felet så är jag mycket intresserad. Lycka till !! / Nysse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.