|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
så ja.. då har jag testat fälgarna med 215/45 och det gick juh inte... skrapade i ytterst lite när jag svängde i fram...och de tog även i bak när det guppar. fram fälgrna så gick det inte ens att få på fälgarna då ekrarna slog i bromsoket så jag fick sätta spacers där. ska byta däck nu till 205/40 o se hur det går.. tycker att det borde lösa mina problem. däremot så är mina spacers typ 5mm och det blir för mkt..måste slipa om dom.. går det? |
|
|
Jag var tvungen att slipa lite på oken! |
|
|
Ska själv köra med 8x17" et 20 och 215/45-17 men ska nog byta snart till 215/40-17 då det är mer likt org. rullomkretsen (195/60-14) Skall även sänkas med 40 fram, 35mm bak |
|
|
Imix: jasså du hade samma problem? Hur mkt behövde du slipa? tänkte faktist inte på att man kunde göra det. och vad andvände du för att slipa dom? dremmel? |
|
|
Jag tror jag tog ca 5 mm på den bågen som håller ihop oken, vet ej vad det heter. och ca 2 mm på själva oket .Men det beror ju på var det tar i, hur fälgen ser ut alltså. Jag slipade med liten kapmaskin, provade, slipade, provade igen osv. |
|
|
bågen som håller ihop oken? kan inte föreställa mig vad det kan vara :( bild från google? |
|
|
Kolla bågen längst till höger, ovanför nr 13 Länk |
|
| ah okey.. slog den i din fälg eller slipade du ner den för att få in oket mer? | |
|
Den tog i fälgen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.