|
|
|
|---|---|
|
Kamremmen har gått av på en 525-89 med motorn (m20b25) Är motorn skrot? Eller kan den överleva ett kamrems haveri? Mvh Tuna | |
|
Hej! Underdelen har med största sannolikhet klarat sig. Toppen däremot kan du räkna med att få renovera eller byta. Vanligtvis så kröker sig 10-11 ventiler. Har ingen erfarenhet av detta men gissar att det enklaste är att få tag på en begagnad topp. Lycka till med renoveringen! Mvh Håkan |
|
|
Tack för svaret. Blir nog skrot av bilen för den har sätt sina bästa dagar. För det är väl ingen mening att sätta dit en ny rem och pröva starta antar jag? Mvh Tuna |
|
|
Stannade du bilen direkt? Om du inte har försökt att köra på starten efter att Kammremmen gic så kan du nog ha en chans att bara ställa in allt på nolläge o köra med en ny kammrem. Amipower |
|
|
hej! tråkigt med kamremmen. jag vet för att samma hände mig när jag nyss hade köpt bilen. jag var lite låg ett tag, sedan ringde jag runt på skrotarna och hittade ett beg topplock för 1500kr monterade själv. Det var 3-4000 mil sedan funkar perfekt...peppar peppar Obs att har man skruvat tidigare så är det inte så svårt att byta topplock men måste ha bra tålamod och inte hasta på för att bli färdig nog snabbt! var nogrann det lönar sig. Minijonte |
|
|
tja har kamremmen gått av klarar sig inte ventilerna. |
|
|
Tack för svaren, kommer att köra den till skroten utan att röra motorn. Blir att ringa skroten på måndag och se vad man kan få för den eller vad man får betala för att bli av med den. Är det någon här som vet vad man kan få för den? Mvh Tuna |
|
| Betala för att bli av med den skall du INTE göra...det finns alltid nån skrot som tar emot den "gratis", dock tveksamt om du kommer få några pengar för den...Alternativet är att sälja bilen komplett som "slaktbil" för ett snuskigt lågt pris, för det lär väl finnas en hel del användbara delar...Skulle tippa på ett pris kring 1000-lappen gör att du blir av med den rätt snabbt... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.