|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har en 328 automat -96. Bytte till 325:ans insug och nu när jag startar så står tomgången på 1500 rpm. Inte nog med det, den gör heller inga "kickdowns" på full gas, varvar max 4500 rpm sen växlar den... Kollade vid fullt gaspådrag och tycker spjället lppnas fullt eller armen som gaswiren sitter på går helt tillbaka iaf.. Någon som har några ideér eller nått? Behöver hjälp! | |
|
Glömde skriva, har haft av spridarna också, kan det vara så att det har kommit skit eller dylikt i dom? reagerar bilen såhär då? Tänkte annars om den tar tjuvluft någon stans? men borde inte tomgången ligga lågt eller bilen helt enkelt dö på tomgång då? // MVH Dennis |
|
|
Det har inget med automatlådan att göra i alla fall. Automatlådans styrbox får bara signal från luftmassmätare och spjäll som talar om när den ska växla och med tanke på hur den växlar är det nåt vajs på dessa signaler. molle |
|
|
ok, tack för svaret, om jag drar ut kablen vid lmm så händer det inget, helt oförändrat! vet någon vad det kan bero på? // MVH Dennis |
|
|
Det är inte så enkelt som att du har haft av gaswiren från spjället så har du inte fått på den exakt likadant igen? Mvh Lardy |
|
|
Nej dessvärre inte! fick precis rätt på växlingen, tog pluspolen i 10 min sen gick han som en klocka igen i växellåda...! Tänkte kanske om den tar tjuvluft någonstans? har fortfarande tomgång på ca 1700 varv =0( Men om den tar tjuvluft så ökar väl inte tomgången, den minskar väl, eller? Ska ta en titt på den imorn igen, orkar inte ikväll =0( // MVH Dennis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.