|
|
|
|---|---|
|
Precis ovan den behållare man har spolarvätska i sitter en liten behållare som också ska innehålla spolarvätska, men förmodligen endast intensivrengöring dvs ren spolarvätska, det går ett förbindelserör och kablar från den till stora behållaren för spolarvätska, men hur fungerar detta??? JAg har haft ren spolarvätska i den i flertalet år utan att nivån sjunker, det är bara den stora behållaren som man måste fylla på i, verkar som om detta inte fungerar, eller vad säger ni andra? Har talat med en kunnig bilmekaniker med 15års arbetsliverfarenhet och han vet fortfarande inte varför den lilla behållaren finns, kan det vara separat sprutning för för framlyktorna, torkararmarna sitter kvar på min bil. | |
|
Tror det fungerar så att när du trycker på knappen som sitter på spolar spaken, alltså knappen som går vinkelrätt in mot rattnavet, så tar det från behållaren med intensiv rengörning |
|
|
På min kommer intensivrengöringen om man trycker in spolararmen mot rattstången. Då spolar den ur lite intensivrengöring och sen vanlig spolarvätska. ///BMW - Was sonst! |
|
| hm okej, så man kan trycka spaken mot rattstången också? men är det inte konsentrerad spolarvätska i intensivrengöringsbehållaren, eller vad ska det vara? | |
| BMW, vill att det skall vara deras speciella intensivrengöring såklart, men många kör med just koncentrerad spolarvätska. | |
| Det kanske finns något lämpligt medel mot insekter som man under sommaren kan ha i den lilla behållaren. | |
| Jo, det vore inte så dumt. Det krävs något enzymlösande insektsmedel. Sprit biter dåligt på flugorna, åtminstone döda sådana.. | |
| Den lilla behållaren är som ni säger intensivrengöring och i denna harm an normalt bara ett starkare medel och kanske insektsborttagning. Tycker denna är helt underbar att använda. | |
|
Den där funktionen hade jag på mina e39:or och hade den lilla behållaren fylld med insektbortagare. Fungerade bra. Men på min e46:a finns det inte :-( Är det nåt som man kan eftermontera? Är det i så fall svårt? Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.