|
|
|
|---|---|
fredde 7 |
Hej!¨ som rubriken lyder. Ngn som vet ngt om den, ellervarför den skall säljas, kanske ngn här inne? |
Gemini__ |
Inte för att jag vet något om någon av dessa motorer på Blocket, men för nyfikenhetens skull undrar jag vilken av M5-motorerna du syftar på? |
| Eller menar du S62:an här på powerbörsen? | |
fredde 7 |
Länk denna motor menade jag...finns det fler? |
Gemini__ |
Ja det finns några st. "Ngn som vet ngt om den, ellervarför den skall säljas" Jag vet inte men en anledning till att motorn du länkar till ska säljas kan ju vara att den har havererat. ;-) |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Verkar lite billig! |
Gemini__ |
Vad kan det tänkas kosta att få den där på banan igen? Mellan tummen och pekfingret. |
| Gissningar bara men 1 st topplockspackning ligger väl runt 1500...Så nöjer man sig med att bara byta packningen (förutsatt att allt annat klarat sig) så lär man klara sig under 3000kr för materialet (topplockspackning, ventilkåpspackning + bultar). Har man möjlighet/kunskap att göra jobbet själv så är det nästan ett fynd, förutsatt att det är endast packningen som är trasig (kan ju även vara skadade ventiler/ventilsäten/kolvar pga varmgåmg osv, o då blir det genast mycket dyrare). Sen är det väl bara motorn som säljs dvs utan övriga tillbehör så som insug mm... | |
fredde 7 |
Jag förstår inte att trasig toppackning gör att man annonserar ut sin motor på blocket? eller gör du de när din toppacning går Gemini?;) Jag vill inte köpa en motor som kommer från stulen eller bedrägeribil. Men en nyrenoverad M5 motor i garderoben gör ju att det känns som man sitter på "ni slipper ut ur fängelse" kortet i monopol. |
|
Kanske är läge att plana toppen vid byte av topplockspackning också? Inge kul om den visar sig vara skev när allt är tillbakamonterat... /eFx |
|
Gemini__ |
Han har väl hittat en fräsch utbytesmotor till bra pris. Man vet ju aldrig vad man hittar för fel innan man börjar riva, kan vara guld värt att bara byta mot en förmodad fräsch maskin. Även om man har tur kan komma billigt undan med den här, men särskilt troligt är det inte. |
|
Verkar väldigt konstigt att sälja motorn bara för att t-packningen gått! M3 E30Länk |
|
|
Ett fel som uppstått på dessa motorer är ju att cylinderväggarna spricker mellan ett par cylindrar. Vad jag inte vet är om detta bara hände de som var producerade innan -01. Har detta hänt är det till att byta block. Då är köpet genast inte så billigt. En "normal" prisbild på dessa motorer brukar vara mellan 50-60k. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.