AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
10.111

Fartkamera på Centralbron?Eller va f%n var det där som blixtrade?!

Sida 1 av 2
Ro
177
Roman2007
740 IA -95 E38

Undrar va fan e det dom har satt upp där????

Merca gå och lägg dig!!!
BMW RULES!!!!
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Det sitter en kameraskylt när man åker in i Söderleds tunneln söderifrån men jag har inte hittat kameran i tunneln så den kanske sitter på bron?
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Sitter tydligen en kamera i slutet av tunneln mot gullmarsplan efter vad min bror sett.
Vet ej hur det är mot cityhållet,men antar att det borde finnas i båda färdriktningarna.

En kollega till mig påstog att han blev blixtrad på från en kamera under bron ut till riddarholmen en kväll mitt på centralnron.

Har försökt hitta den också men ser ingen
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Den sitter där ni beskriver men den är till för SJ och inte polisen eller vägverket. Så ni behöver inte vara oroliga.

M V H
Stephan

Min bil: Länk
OK

Såg den idag. Den sitter inbyggd i räcket över infarten till järnvägstunneln under riddarholmen norrifrån

Den är av den gamla fartkameratypen med vanlig film, beige plåtskåp. liggande montering

Skönt att det inte var för trafiken för då skulle den blixtra jämt om den var på !
Tar bilder på tågen, används för att kolla slitage på grejjen som ligger ann mot matningslinan ovanför.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Kallas för strömavtagare den som tar ned krämen till fordonet.

///MVH Hasso
Länk
ja
81
jaha!
E92 325i 07
något störade! jag fick 3 dödsbixtar i ögonen en mörk regning kväll. man kör i princip i blindo i ca 5sek. trafikfara säger jag, särskilt eftersom alla kör i 70 där
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Nu blev jag nästan svettig ett tag... :P
Såg att det även sitter en i södra infarten till tågtunneln under Riddarholmen monterad på samma sätt i räcket

lustigt, jag tänkte just starta en tråd om denna kamera.
jag fick också en fin blixt när jag låg i omkörning strax under 80.
lade dock märke till att det åkte in ett tåg i tunneln samtidigt.
nästa gång jag körde på bron hände samma sak, även då ett tåg på väg in i tunneln.
skönt iaf att veta vad det är för något.
kameraskylten innan tunneln i riktning mot stan och efter tunneln från stan är för övrigt för betalkamerorna. bara så ni vet. de sitter vid alla vägtullar, eftersom det är lag på att informera om övervakningskameror av alla slag.
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Bapelsin: det var skönt att höra, då kan man fortsätta njuta av musiken i tunneln när man varvar ur växlarna :)
hehe, ja fast akta dig för södra länken bara. de tunnlarna är fullproppade med fartkameror.
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Jodu, dom har man spanat in men det är bättre akustik i tunneln under Södermalm ;)
Buspelle
Det är väl en tidsfråga innan varje meter väg är kameraövervakad...och detta beroende på vägverkets fullständigt vansinniga uppfattning att det bara är farten som är farlig.
To
964
Tozzy
M5 -00
BMWSC NR 490
Speciellt om man kör 77km/h på 70 väg, då vill dom nog helst att man avrättas :)
Visa användare
164
PurreP
E24 635CSi -88 Royal Blue
E30 325iC -88 Royal Blue
G26 i4M50 -23 Tanzanite Blue
Fasen, hade inte sett vare sig kameran eller det här inlägget förrän idag. Såg hur det blixtrade i ögonvrån och trodde först att det var från kontaktledningen och det tåg jag precis körde om när jag fick se att det var en kameraholk...
Så jag gick hela kvällen och grämde mig över att eventuellt få ett surt inbetalningskort på posten, men så var det inte... Skönt... :-)
Visa användare
586
wdac
325i -05
måste göra ett trådlyft, vet att topicen är gammal men när jag googlar på fartkamera och centralbron så kommer det bara upp forum med ämnet skrivet 2008/2009... är det någon kamera på centralbron ihöjd med bron som går över vägen, södergående, sällan jag kör där men idag hade jag lite brottom å höll 70 i vänster körfält å ser att det blixtrar i höger ögonvrå.

är de bara att slanta upp nu?
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Finns ingen kamera där, du kan andas ut ;)

BMW M-POWER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.