AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
919

525tds tjuvström!

al
48
aluc
525 tdsa -93
540 iat-95
Har bytt batteri a1500 kr men bilen laddar ut på 3 dyngn om jag inte använder den , har kollat all belysning till o med dratt säkringarna till handsfack o dylikt men inget hjälper några ideer
Man får gå lite djupare och kolla på ev. eftermonterade prylar, t.ex stereo, ev. slutsteg osv. Kanske mäta hur stor ev. läckström är, plocka mera säkringar osv.

FP
startmotorn kan börja dra ström när den blir försämrad.
alternativt generatorn om diodbryggan havererat men då borde den signalera att den inte laddar när bilen är igång

min bmw 324td hemsida Länk
al
48
aluc
525 tdsa -93
540 iat-95
Tackar folke, men någon vänlig själ hjälpte mig med sterion för några veckor sedan så om den drar "tjuv ström" någonstans så gör det inget. någon annan eftermonterad utrustning har jag inte i bilen. Så jag tänker kolla det som Helgonet skrev om , mäter man stömmen liknande det som man gör på batteriet? mellean handsken på minus-sidan o polen?
OK. Om stereon är tjuvad så kanske saboterat kablage eller annat gör att något ligger på och förbrukar. läckström i startmotorn verkar lite långsökt, generatorfel är mera rimligt isf. Startmotorn är ju helt bortkopplad så länge inte solenoiden är dragen osv. Om det är någon större ström som går ut så måste det bildas värme nånstans, bara att känna efter på generator och startmotor osv.
Man kan mäta strömmen som går ut på ena batterikabeln som du säger med lämpligt mätinstrument och plocka bort säkringar samtidigt som man kollar på strömmen osv.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.