AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.092

rost på insidan av bakluckan 318i touring e46

Visa användare
68
rollelarsson
318i touring -00
köpte nyligen en 318i touring e46 2000 modell, kollade efter rost, men missade insidan av bakluckan, där finns en påbörjan till rost,jag undrar vilken rostskydds garanti bmw har ,jag tror mig veta att vissa biltillverkare har 10 års rostskydds garanti och vissa har 6 år, denna rostansamling har ej orsakats av yttre åverkan utan är något som måste ha varit en svag punkt på denna kaross, det är ingen livs kris om garantin har gått ut går nog säkert att fixa själv men hade varit intressant att veta om man kan åberopa någon form av garanti.
na
630
navi
BMW325xi -06
Det är 6 år, så du kan inte räkna med att få något på rostskyddsgarantin.
Visa användare
68
rollelarsson
318i touring -00
jag räknade med det nåja, det går nog att få bort själv på egen hand, det som är irriterande är att han som ägde den innan kunde ha åberopat garantin,som tur är är jag gammal billackerare och vet hur man tar bort rost
na
630
navi
BMW325xi -06
Tyvärr är det många som inte åtgärdar i tid på garantin.
Själv har jag fått ny motorhuv och baklucka förra året utan någon diskussion alls. Det gick snabbt och smidigt.
ne
161
nellis
320i coupe-97,facelift.
Jag blir mycket fundersam,jag her en 320i coupe-97 utan en rostfläck,har jag bara tur eller?
Visa användare
68
rollelarsson
318i touring -00
det hela beror nog inte bara på tur eller otur, det beror på var du bor, bor du i kiruna eller göteborg som jag, är du en bilägare som ser bilen som endast en transportsträcka från punkt a till b och skiter i att köra in till en biltvätt och spola av saltet från vägarna med jämna mellanrum, ca 1 gång i veckan, eller är du som jag att du är där med kniv rostskyddsmedel och klarlack för minsta stenskott och bättrar på.

bilens skick beror alltså på var du bor, och hur mycket du värderar din bil själv
ne
161
nellis
320i coupe-97,facelift.
ja det är nog som du säger,jag är lite pedant med mina bilar,garage i huset,spolar av ofta,vaxar ett par gånger om året,det ligger kanske där.
Men ändå man kan nog ställa större krav på en bmw eller?
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Den typen av rost som E46 och E39 vanligtvis drabbas av drabbas av är mer en miss i produktionen anser jag. Det finns hur mycket som helst att läsa om det på forumet.
Fr
258
Fredde71
F31 320d M Touring -13 Min första nya bil! Byggd Juli 2013.
E46 M3 SMG -03

Honda NX650 Dominator -88
Husaberg FE400 -97

BMW CS#7985
BMW SC#997
Håller med föregående inlägg. Spelar ingen roll hur mycket men pysslar om sina E46 och E39.De rostar ändå... Problem med galvningen i produktionen om jag har tolkat alla inlägg i forumet rätt. Det är i falsarna på dörrar och luckor de största problemen finns. Men även bakom handtaget på bakluckorna äör ett vanligt ställe med rost.
Lär finnas en massa E46 med tydliga rostangrepp på vägarna om några år... Tyvärr. Inte bra för BMW:s ryckte när dessa blir vardagssyn på vägarna.

Det mest skrämmande är att även de, på garantin utbytta delarna rostar! Det är en erfarenhet jag har. Har för andra gången fått ny huv och dörrar på garantin... Och jag är en riktig pedant med mina bilar... Mycket dåligt av BMW att inte kommit till rätta med detta. Min förra E46 99:a rostade, och såg nyligen en 04:a hos en handlare som var väldigt angripen av sjukdomen... Alltså har man inte löst problemet på 5 år! Konstigt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.