|
|
|
|---|---|
|
Hej 5 seriens fans. Jag har en 525 och börjar bli riktigt trött på rosten. Jag undrar om det finns nån som vet någonting om plastdörrar (glasfiber) till e34 Var kan köpa sånna ? Jag har hittat till e30 men inget till e34 nån som köppt eller har lite information så skulle det vara mycket vänligt att dela med sej till mej / Tack på förhand Tobbe. | |
| Du kommer få svårt att besiktiga med plastdörrar, kommer nog inte gå alls. | |
| Jag har en bättre ide Tvätta bilen oftare, jag bor i göteborg o min bil står ute 365 d men den får lite vax 2 ggr per vinter o 1 gång på sommaren tvättas grundligt minst 1 gång i månaden under vintern , har haft bilen i 4år nu o det enda som kommit är på stenskotten.. | |
| Har också funderat på glasfiberdörrar, rostar ju som ska innanför listerna och i stenskott. Vill inte verka uppnosig, men tror du besiktningsmännen vare sig märker eller bryr sig om en sån sak? Några lager galsfiber blir trots allt rätt stumt, märks det så stor skillnad? | |
|
Krockar du lär du känna skillnad! :D Klart de märker skillnad på 2 kilo plastdörr pch 15 kilo plåtdörr. Hur ska du ens få en plastdörr att stänga ordentligt? |
|
| Det är nog asnt, får väl leva med rosten. Man får väl helt enkelt ta i lite hårdare när man drar igen dörren? Huven borde gå bättre att ha i glasfiber lr? brukar iaf inte öppna min motorhuv på besiktnngen. Men vid krock är det väl farligt d klart. | |
|
Rostar dörrar mycket? Jag har hat 3 BMW och ingen har haft rost i dörrarna, däremot vid tankloch och på stötfångare. Är det speciella årsmodeller eller karosstyper som rostar i dörrarna? |
|
| Vet inte riktigt, en del av rosten i dörrar ingick i köpet, sen ska jag inte säga att jag tvättar bilen alltför ofta, kan ha med det att göra. Växer ju under nedersta listen, sen är det någon lackskada och stenskott tror jag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.