AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
872

Spindelleder glappa

ni
1
nisl
316i -96
Undrar om det går att byta inre spindellederna på en 316i från -96, eller om jag måste byta hela länkarmarna?

Ni
373
Nitrious
540iA Touring 2002 titansilver
X5 4.6is 2004
320d Xdrive Touring 2017

dessutom i motorcykelväg:
K1100LT
K1300S
RnineT Racer
Det går alldeles galant....

"I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god"
Ba
25
Baztard
BMW 325 E36
-92 Limo
ehm, sitter inte de likadant som på 325orna?
Isåfall är det inte helt trivialt. De ska pressas i/ur och det gör man inte med rörtång kan jag säga.

Lämna till en verkstad eller byt hela armen är mitt tips.
Hade jag vetat om det innan jag inhandlade mina spindelleder hade jag införskaffat hela armen istället, ingen större prisskillnad så :)
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Det är väl ändå ingen ide att hålla på med sånnt när en ny länkarm inte kostar sådär överdrivet mycket ...
E3
1.828
E36
USA bilar
Visst är det lönt att byta?! En inre spindelled kostar 250:- ungefär och hela länkarmen 900:- Visserligen sitter lederna pressade, men svårt är det inte
Byt hella länkarmen, det är att rekomendera.
Jag bytte lika bra båda mina sidor när jag gjorde det. båda sidor ink. de bakre bussningarna som inte följer med...... 2300kr.

Bara att skruva isär o montera ihop sen, den kan vara lite bökigt o få bort den armen under dämparfästet.......

Lycka till

Mvh
Henke
Glömde säga att spindellederna är redan ipressade om du köper hela armen. Men det förstod du säkert.

Mvh
Henke
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
E36: En länkarm består ju av mer fästpunkter än spindelleden, du blir ju inte av med problemet att bussningen i basfästet säkerligen är gammal och utnött ...
E3
1.828
E36
USA bilar
Highwy: Man kan ju byta den bussningen samtidigt med lederna.. den ingår nämligen inte när du köper en ny länkarm heller
Dessutom gällde frågan omdet gick och var lönt att byta inre spindelleden, svaret är fortfarande att det går och det är lönt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.