AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.186

Måste slå et slag for Forenade bil Malmö

st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
Jeg hadde fölgede problem på min M3 E46 04
Konstiga ljud för sig när man kör sakta och svänger, har bara hört det när jag svänger åt vänster och det är inte alltid det låter. Ljudet kommer bakifrån, troligen från bakaxeln. Ljudet kan väl bäst beskrivas som ett brummande.

Viste sig at väre diffen der krangler.

I alle fald fik jeg bilen servad på BMW i Malmö, men ljydet gik inte bort. Sen frågaede jeg hvad det skulle koste at byta diffen.
Fiket pris på ca 26000,- skr.

Jeg tyckte det var aldeles for mycke, med tanke på min bil er en 04 med 37t fuldservat km.

Hörte ingenting från dom på 2 vekor, men så ringede dom mig igår, og sagde at dom står for materialene og jeg endast for jobbet og div dvs jeg betaler ca 4000,- skr, og så får jeg en ny diff...

Mycke myke trevligt og bra service...

Tycke bare lige at ni skulle får veta det....
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Annars hade du kunnat ta det på din maskinskadeförsäkring om du har en sådan inkluderad i din försäkring (det är ganska vanligt, ex salusansvar och länsförsäkringar har det).
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
Däkker maskinskadeförsäkring diffen? troede endast motor och växellåda. Tror ikke at min forsäkring fra IF däkker... plus min bil er en import..
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Maskinskadeförsäkring innefattar drivlinan och jag tycker att diffen definitivt ingår där ...

Att bilen är en import är ovesäntligt, både för Länsförsäkringar och Salusansvar.

Du borde kolla uoo vad som gäller med If. Jag skulle inte köra M-bil utan att ha maskinskadeförsäkring :)
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
skal kolla op dette. Kanske dom så kan stå for dom 4000,-. ville väre trevligt..
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Nej det gör dom inte för du har alltid en självrisk på maskinskada som är ganska hög. Har för mig att salusansvar har 10% av kostnaden av skadan som självrisk.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.