|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att byta motor och växellådsfästen för att vara lite snäll mot bilen, efter 9 år har dom säkert varit med om en del och kan väl få gå i pension. Eftersom bilen skall gå lite bana och till vardags körs med lite inspiration (inte något extremt alls men med inspiration) Funderar jag på om jag skall köpa något kraftigare och montera dit. Behöver inte var stelt monterat i bilen så extremt vill jag inte ha det men typ det kraftigaste BMW kan erbjuda över disken till min bil eller så. Har läst någonstans att E36 cab har förstärkta motorfästen, dessa kanske duger gott? Vad det gäller växellådan har jag noll koll och förlitar mig på er därute :- ) Bilen är en 323ti -99 om någon undrade. Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 | |
|
Det är samma motorkudde (Artnr 22 11 6 771 361) på flera modeller av E36, E46, E85 och E86: Länk Växellådskudden (Artnr 22 31 6 771 219) sitter på ännu fler bilar: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
jepp där har vi originalgrejorna, funderade lite på om dessa kan passa? RUBBER MOUNTING LEFT 11811141735 RUBBER MOUNTING RIGHT 11811141736 STOPPER ENGINE BEARING 11811141737 Övre fästpunkt är identisk men själva kudden ser annorlunda ut, till denna finns ju plåtskyddet som hindrar kudden från att komprimeras för mycket och alltså tål lite mer. Sitter original på Cabs.. Någon som vet om det skiljer sig åt eller om det bara är att köpa dessa o ch tryck dit? Johan S www.bimmer.se Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.