|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Igår var jag och en kompis och kollade på en 540ia i Klippan. Regnr WAX-794. Enligt säljaren skulle den ha gått 16000 mil. Säljaren kom ut och sade att vi skulle slå till direkt. Jag lade märke till att front, skärmar och huv vart omlackade, strålkastarna var ordentligt blästrade. Servicebok hade han som var stämplad till 12000mil i Tyskland. Bilen importerades 2004. På första besiktningspappret från Sverige stod där att mätarställningen var 3000mil, lite mer, kommer ej ihåg exakt. På resten av alla besiktningspapprena stod där att mätarställningen ej hade kunnat avläsas. Undrar om det är någon annan som har någon erfarenhet av den här firman. Bilfirman hette Bilköpet i Klippan AB. Kikar man på deras hemsida ser det ju inte allt för seriöst ut. Mvh Lardy | |
|
Glömde länken. Länk Mvh Lardy |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag tycker du ska kontakta den första ägaren (en kvinna) och höra dig för. Att bilen skulle rullat 3000 mil 2004 är inte med sanningen överensstämmande måste redan då fattas ett par siffror. Bilen har en privatägare (kvinna i Perstop) sedan 13/8 07 med kreditköp fram till 2011. Bilköpet stog som ägare i 3 dagar 08-10--08-13 07. 16.000 mil på en 540 -97 är ovanligt lågmilat även om bilen vore svensksåld. Så här ligger en hund begraven nånstans som vanligt. ///MVH Hasso Länk |
|
Den hade gått 12000 mil i Tyskland och sedan stod mätaren på 3000 mil i Sverige. Alltså är den backad minst 9000 mil. 16000 + 9000 = 25000 mil. Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
Japp, misstänkte nått i den stilen. Eftersom jag enbart följde med kompisen, som var spekulant på bilen så tänker jag berätta för han att där är troligen något som inte stämmer. Berättade för honom också igår vad jag misstänkte men han fick troligen tunnelseende vid provturen. Ska försöka kolla upp det lite närmre. Tackar för era tankar. Mvh Lardy |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Misstänker att det skulle varit 13.000 mil som det skulle ha stått 2004 vid första besiktningen vilket lika gärna vara 20.000 ärliga mil 2004. Dessutom är det ett högt pris en 97a med tvivelaktigt förflutet. ///MVH Hasso Länk |
|
Snyggt med silverfärgade backspeglar.... Bara det borde ju få din kompis att tacka nej. Min bil: Länk |
|
|
ne den bilen skulle ja inte ge mycket för iaf inte dokumentationen o allt annat verkar ju skumt. Men själva bilen kan ju ifs vara i hyffsat skick för de egentliga 25-30 000 mil den har gått! When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Man ska inte gå ifrån den här bilen bilen...utan SPRINGA! Kanske ska nämna att jag bor i Perstorp och vet exakt vilken bil det är! ) |
|
fredde 7 |
Bilar av den här damaschangen har sällan gått mindre än 20kmil...så bättre att kolla på en FIN 20kplus milare isåfall...men folk är ju nippriga över milen. att hitta en fin 540 borde inte vara särskilt svårt om man vill ta en tur över sundet. |
|
Pelle: du menar likt denna firma Länk i Örkeljunga på ett ungefär.... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.