|
|
|
|---|---|
|
hej jag tänkte här om dagen att jag skulle koppla in CheckEngine-lampan på min 525IT e34 -93 enligt meckartipset. och jag kollade på div. elscheman men jag hittar fan ingen utgång på databoxen för CheckEngine-lampan på elschemat. Länk jag undrar är det någon som testat koppla in lamapan på en -93 eller nyare för jag behöver lite heta tips! Det var allt. | |
|
Tidigare tips från lalaw Hej, Kolla under gör-det-själv ->mektips-> inkoppling av checkengine lampan. ---------- /Tibbe |
|
|
tja Länk så finns det detaljerat på sidan 150. skall vara pinne 8 på data boxens kontakt. Minijonte |
|
|
jag snackade med han som gjort meckartipset och han sa att han inte trodde det var pin 8 pga att jag har en -93 och han trodde det sitter en annan data box på dem för på den årsmodelen och framåt sitter det vanos och knacksenson. men nu spelar det ingen jättestor roll för nu har jag beställt en diagnos enhet till bilen. Det var allt. |
|
|
Hej. På min -93'a så sitter det en Siemens MMU ( och Vanos och knacksensorer ). Hade svårt att hitta pinne 8 utan gick på kabelfärgen och provade med lampa, men behöver jag diagnosen igen så skaffar jag en diagnosutag till OBDII adepter. Vad har du skaffat för diagnos utrustning? |
|
|
en BMW carsoft 6.5 från one-stop-factory. jag kollade hos en firma som annonserar på blocket och säljer dessa men tyckte det var alldeles för dyrt gämfört med att beställa från one-stop-factory så det fick bli en så där ifrån och en omvandlare mällan 9 pins seriel kabel och usb och alltihop gick på 1029kr tror jag det var, Det var allt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.