AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.824

Polera upp/ta bort sot ifrån avgasröret

bm
446
bmwtok
3-d 120iM
Avgasröret har blivit helt svart nu under vintern. Fullt med skit och sot. Nu är det mer svart än originalfärgen. Hjälper inte att jag sprutar vatten på det.
Jag vill ha tillbaka samma glans/renhet nu inför sommaren.

Hur fixar jag detta utan att behöva skruva av avgasröret? :)
Ha
285
Hampus__
E46 323Ci
Aerosol tror jag det heter, eller liknande. Fick gnugga ordentligt. Mina pipor såg ut att inte fått kärlek på länge dock=(

Du har FÖRE (sommarbilden) och EFTER (kvällsbilden) bilder i mitt album, inte zoomade bilder men du ser att det blivit resultat i varje fall. Jag frågade några innan och flera sa det vart kört att försöka putsa upp.

Efter skrubben har jag bara underhållit med att köra på prickbort vid tvättarna så har dom hållit sig så rena som dom var efter skrubben.

Hojta om du hittar något mirakelmedel.

Kör hårt och använd tandborste och eventuellt rakblad

/Hampus
Länk
Autosol?

Aerosoler tror jag inte gör så stor nytta i polerande syfte :)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En begagnad diskborste är ett bra hjälpmedel för att kontinuerligt hålla fälgar och avgaspipor rena. För showglans rekommenderar jag Meguiars Next generation Metal Polish Länk Grymt drygt och väldigt lättarbetat.
Mvh
Asken
Ha
285
Hampus__
E46 323Ci
Bones: Ja precis Autosol, hade tillfälligt tappat namnet...

/Hampus
Länk
Kan bara instämma, kolla "snajdarns" hemsida för tips och trix!

Länk
En kromad avgasförlängare kan inte vara nått eller?
Annars är det nog bara till att skrubba på. Fälgrengöring kanske kan hjälpa då det är gjort för att avlägsna sot och bromsdamm från fälgarna. Aldrig testat det själv, men kan kanske fungera.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.