|
|
|
|---|---|
|
jag skulle behöva lite hjälp inför vårens fälg-köp :) Länk Dessa 18" m5 fälgar tänker jag köpa, bara jag får tag på såna beggade. nu till frågorna: Vad är de för bredd på dessa? dom flesta modeller av denna sort har ju mindre "djup" på ekrarna då de är nästan "längst ut".. om ni förstår va jag menar? är detta nån speciell modell? Va tror ni däckdimensionerna kan vara på denna bild? tack på förhand | |
|
Ska du ha original eller kopior? Köpte 18" Kopior till vår fd E34 540iT från en kille i Jönköping via Powerbörsen. Satt då 225/X/R18 däck på, vilket var lite för smalt. Vid nästa däckbyte åkte 235 på = mkt snyggare då man slapp "tyskstuket". Tror vi betalade ca 11000kr komplett med däck och frakt. |
|
|
kolla lite på ebay brukar finnas billiga kopior där och de flest brukar funka! When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
| Vad behöver man för att montera dessa nu då? Navringar och något mer? behöver man nå spacers eller? Kapa i skärmkanter eller passar de som smäck direkt? däcken är bak 255/35 å fram 225/40 | |
|
Original är 8x18" fram och 9,5x18" bak och det är bakfälgarna som då har ett större djup. De flesta kopior verkar vara 8" tum breda och många bilar man ser med kopior kör då 8" runt om. Dessa finns ju även som 17". För att få dom att passa på E34 så behöver du nog navringar då E39 har större navdiameter. Spacer ska du inte behöva då E34 och E39 har samma ET-värden. ___ //Ulf |
|
| Nu är dom monterade å så najs de blev ;) | |
|
Här är en bild på nyduschade bmwn: Länk |
|
| ser riktigt nice ut ju! | |
| kanske en liten sänkning fram?...typ 20-25 mm | |
| Jo har som funderat lite på de.. hur skulle de va om man kapade ett varv på fjädrarna? vet ju att de e å rekomendera o köpa satser men.. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.