|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla! Jag har just insett att nästa steg i min lilla BMW samling (?) nog är en 850. Så jag har kollat annonser i ett par timmar nu och undrar om någon har koll på vad som var STANDARD utrustning i 850 (förutom de givna sakerna som ABS, c-lås, servo, elhissar o.dyl.). *Skinn? *Sportstolar? *Elstolar? *Stolvärme? *ACC? *2xairbags? *Farthållare? Sen undrar jag om Antispinn/sladd var standard. Om inte, är de som saknar detta utrustade med LSD istället (som fallet är med exempelvis E34 540)? Stämmer det att bilar med manuell låda alltid hade sportchassi? Jag vill givetvis köra manuell låda, men jag skulle tro att det blir att göra som med 635an och 540n, att köpa en automat och konvertera den till manuell. --- Going sideways. | |
|
Dom grejerna som nämner tror jag är "standard"!Det finns även bilar utan skinninredning,men dom verkar ovanliga. Nåt som jag tycker du ska undvika,om du letar efter en bil,är om den är utrustad med EDC(el.styrda stötdämpare).Har av egen erfarenhet dåliga och dyra erfarenheter av fel på såna. Kolla utrustningslistan(hos BMW eller kontakta mig genom att maila mig ch.nr eller regnr.),så får du korrekt info.hur bilen var utrustad från fabrik!! /T |
|
| Sportstolar är inte standard. EDC är som föregående nämt mycket dyr när den ska bytas och det får man räkna med vid ca 25000mil. Pris ca 30000kr | |
|
Jag preciserar frågan lite: hur många av er E31 ägare här på forumet har LSD på era 850? --- Going sideways. |
|
|
Min bil slipar garanterat!!och jag tar det;) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.