|
|
|
|---|---|
|
Ja pdc:en har flippat ur. Den låter å piper hela tiden när man lägger i backen! Kan stå på en stor p-plats men den pipeer ändå? Har nån varit me om samma? Å i sånt fall va problemet?? | |
| Det brukar vara att någon av sensorerna har gått sönder. | |
|
Någon av dina givare är trasig. Slå på tändningen , lägg i backen och så lägger du örat emot givarna, om det tickar om dem så är dem hela. Är någn av dem tyst så har du hittat boven :) Mvh/ Niclas |
|
| Hur pass svårt är de å byta?? | |
| Prata med Linus, han vill säkert hjälpa dig... =) | |
| Haha ja de är ju troligt!!! Har försäkring som täcker men pallar inte lämna i väg för att fixa. Gör de själv i stället! Kan ju inte va allt för svårt?? | |
| Kan säga att jag kollat alla givarna (4st) och alla tickar!! Nån annan som har nån ide va de kan va för fel?? | |
| Ingen? Det är fritt fram å gissa!!! | |
|
Jag vet tyvärr inte vad som kan vara trasigt, eftersom alla fyra tickar så kanske det är styrboxen som har pajat sänder ut en konstant signal, vad vet jag... :) Mvh/ Niclas |
|
| Ja det kan de ju vara! Låter billigt!!=) | |
|
Är bilen skitig? Låter lite dumt ;) men med skitiga senorer tjuter även min bil även om det är fritt. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
| Näe den är nytvättad! | |
|
Hade samma problem för några år sen med min E39, in till BMW och dom koppla in den på felsök och bytte en givare, har för mig att det kostade ca 1200 då. Bosse |
|
| okey!! | |
|
Totte_a; Jag förstår dig, hade också försökt mig på det själv om jag varit i dina kläder! =) I var fall, jag hade precis samma problem som du vilket var otroligt jobbigt då hunden satt där bak och hade kunnat hoppa ut vilken sekund som helst... =) Jag testade att lossa skruven till givaren/motorn på glasluckan och kände mig fram helt enkelt... Efter ett tag satt själva "knappen" (den du öppnar glasluckan med) i rätt läge och efter det har den aldrig strulat -peppa, peppa! =) Så testa att lossa på- alternativt dra åt skruven som sitter i "knappen"... Du får ta bort plastkåpan på armen först... Det finns säkert bättre sätt men testa kan du alltid göra! Mvh Anton |
|
| Oj oj oj! Glöm mitt tidigare inlägg, jag fick för mig att din glaslucka hade flippat ur - sorry, totte! =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.