|
|
|
|---|---|
|
hej! jag har precis köpt 17" m68-fälgar till min compact. nu har jag ett par månader på mig innan dom ska på. det finns kantstötningar på dom och jag vill snygga till dom. antar att jag ska slipa till skadorna så jag får en bra yta att lacka på. tips om hur man gör det bäst och enklast? vad ska jag använda för lack? grundlack? lack? klarlack? det finns en skada på ett av däcken ett jack som en skärskada. den är vid fälgkanten där en av kantstötningarna är. finns det något lim som kan användas för att skydda? jag ska också köpa låsbara bultar till dom. vilka är bäst? var köper man dom? annat sätt att skydda från stöld? | |
gretzky |
Däck lagar man inte i sidan(livsfarligt). Bästa hjullåsen köper du hos en däckfirma som är återförsäljare för oclbrorssons. |
|
Jag hade en hel del lacksläpp samt kantstötningar på mina gamla fälgar. Det jag gjorde var att slipa med våtslippapper. Gick från 300 vidare till 600 osv ända upp till 1200 sen fick det vara nog. Däremot så valde jag att inte lackera dem eftersom lacken förmodligen hade släppt förr eller senare. Istälet valde jag att polera dem lite då och då. Länk |
|
| kes0: riktigt fint resultat på fälgarna. men jag har värre kantstötningar än du. så jag ska nog lacka ändå. någon som vet vad det är för lacknummer till m68-fälgarna? | |
|
Har försökt på många olika sätt att få fram färgkoden tlll Bmw:s fälgar men det verkar vara lögn i h-te.. Har till slut hittat en färg som passar, i mitt tycke riktigt bra. Jag har fixat till en av mina M135 fälgar med gott resultat. K-auto art nr 33037 Silver 150 ml. Hittade min på OK, om jag inte minns fel... Niklas Fransosen |
|
| Bara undrar när ni slipar fälgar med våtslippapper använder ni någon sorts maskin då eller är det o gnugga för hand som gäller? | |
|
o_wimhed: Finns de som låtit fälgen sitta kvar på bilen, hissat upp bilen, lagt i en växel och polerat utav bara den :D Annars kan man använda en borrmaskin eller liknande. Själv gjorde jag det självklart för hand. |
|
|
Fransosen: såg precis att det kommit in en länk om bmw orginal bättringsfärg under samtliga bmw-modeller ( "Bättringsfärg till originalfälgar finns!" ). vet inte hur man länkar till andra trådar? man kanske måste vara pro-medlem? jag lämnade mina fälgar till en kompis som jobbar på däckfirma så fixade han renovering balansering och hjulinställning gratis innan jag läste detta. visst blev det lite nyansskillnad men det blev bra ändå. får fixa fram lite bilder. gretzky: min kompis som jobbar på däckfirma limmade skadan som inte var så djup. tack för rekomedmdationen om hjullåsen fick bli ett sådant. |
|
|
Gjorde samma som kes0 med mina fälgar dom var allmänt trista med lacksläpp och kantstötta började med att ta bort det värsta med en slipmaskin sen våtslip till 1200,efter det grovrubbing med maskin och autosol med maskin. Nu har jag maskinpolerat ena fälgen med ett bättre polermedel och det blev spegelblankt,så ska ta itu med resten i veckan :) här finns några bilder Länk gamla bilder dock |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.