AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.890

530 touring på Intersprint?

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Någon som må hända har upplysningar om den här bilen?

Länk

Tänkte ringa och kolla men vill även höra om någon har upplysningar som en försäljare inte gärna upplyser om...
16.549
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Båda de 530d han hade till försäljning för några veckor sedan var ju skruvade så försiktighet anbefalles. Just den här är ju svensksåld, kanske ett inbyte, vilket gör fusket svårare så den kanske är ärlig.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Okej, han har fulbilar sin vagnspark....

Han hade blivit nedringd sa han, ringde för en stund sen. Kan iof förstå det då priset är väldigt bra. Han sa att bilen förmodligen var såld och att handpenning var på väg som han väntade in. Jag skulle ringa i eftermiddag igen.

Vi får se.

Tack Andreas.

16.549
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nu är det bara en skruvad 530d kvar tydligen. Den andra var svart också med M-paket: Länk

//Lövet

16.549
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det är möjligt att just den här bilen är korrekt men vill du verkligen stödja en fuskare? Du bidrar ju då till att de lever vidare?

Finns ju alternativ från firmor som inte har som affärsidé att luras
Länk
Länk

//Lövet

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det vill jag inte. Det får mig dessutom VÄLDIGT osäker på varför denna bil skulle vara okej.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Tack för tipsen Andreas. Känner dock att jag väntar in bra objekt i Sthlm och angränsande län. Har för mycket att stå i för att åka så långt.
klart man inte ska stödja fuskare om de nu är de! Hoppas du hittar någon annan fin 530:)

When batman takes a vacation he does the Gumball
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Nu har bilder kommit upp.

När jag pratade med säljaren påstod han att bucklan inte syntes på bilder, men han ville skriva dom fel som var på bilen. Kolla själva, syns inte!?

Länk

Dessutom:
Navigation professional ??
Det får mig att fundera om bilen har Pro Logic och aktiv styrning vilket inte känns så vanligt för bilmodellen....

He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Ser ut som den har en lös Panasonic GPS...

Bucklan tror jag blir svår att rikta med en luftklocka som säljaren skriver, den ser ut att ha ett för hårt veck för att det ska bli snyggt.

Mvh/ Niclas
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det är väl bara för säljaren att rikta bucklan då..
Låter lite som "troligen inget svårt fel-syndromet" :)
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Ja, bucklan var inte rolig. Bra pris annars.

Ngn som känner till Intersprint AB? Jag får en känsla av de hänger ihop med Linus bil. Annonserna och bilderna ser lika ut. Båda finns i Huddinge. Båda företagen har unga kvinnor som VD

Som sagt bara en känsla- kan vara helt felaktigt också

Länk

BMW CS #5139
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Så mycket sanning var det i "den är i princip såld, jag väntar på handpenning", som säljaren sa....
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
JL : det ligger nog en del i ditt resonemang, jag har fått indikationer från närboende i området som är av samma uppfattning om koppling mellan företagen

///MVH Hasso
Länk
16.549
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Någon som egentligen är förvånad över beteendet? Det ligger väl i linje med seriositeten hos säljaren. Han känner på sig att du kommer att vara en "besvärlig" kund eftersom du ställer en massa frågor så därför är bilen "i princip såld".

//Lövet

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Andreas, faktum är att det var det första han sa. Han menade på att han blivit nedringd. Det kan jag iof tänka mig, för priset är bra. Men man kan ju samtidigt ställa sig frågan varför den inte redan är såld...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.