AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.916

Begagnatguiden för E65, E60 och E90?

Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Finns det några planer på begagnatguider för de senaste modellerna av BMW?

E65an börjar ju bli till åren nu och standardfelen borde väl ha börjat dyka upp nu. Vore fint med en uppdaterad begagnatguide även för lite nyare modeller än de före millenieskiftet :-)

Jag har själv inte varit medlem så länge så jag vet inte hur de nuvarande guiderna har tillkommit. Är det någon ansvarig på Autopower som skriver ihop dem eller är det en gemensam insats av alla på forumet?
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det är jag som har skrivit de befintliga begagnatguiderna (ibland i samarbete med personer som har ingående kunskaper om modellen, t.ex. Hasso (E39 guiden), Scheckheft (E38 guiden) osv).

Det som är mest akut att skriva är en E46 guide som visserligen är påbörjad och nästan färdig men som nu har lagts på is pga tidsbrist.

E90 är fortfarande rätt ny och något direkt behov en guide finns inte. Däremot är det det dags för en E65 guide och eventuellt även en E60/E87 guide. (Lika så guider för X och Z-serien)

Att skriva en guide är rätt tidskrävande och det går åt en hel del arbete. Dels får man läsa på så mkt man kan om modellen på forumet och göra en sammanställning och dels krävs det att man går ut och tittar, provkör / granskar några exemplar av modellen.

Planen är att under sommaren hinna ge ut lite nya guider.

__
Bilblogg:
Länk
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Du gör ett fantastiskt jobb med guiderna och jag och säkert många andra på forumet är djupt tacksamma för ditt arbete!

Själv hade jag med mig e38-guiden när jag köpte min bil, men lyckades ändå köpa en bil med nästan alla fel som nämns i artikeln. Jag hade för bråttom helt enkelt och vill verkligen köpa bilen. Men hade jag inte haft tillgång till guiden så hade jag definitivt varit helt chanslös och köpt bilen helt i blindo.

Jag hoppas verkligen på en e65-guide inom ett år iallafall eftersom jag funderar på att försöka komma över en tidig sådan när den nya 7-serien kommit. Då borde e65an sjunka ytterligare en hel del i pris för att hamna i en nivå där jag har råd att köpa en.
Kh
39
Khabbaz
Bmw 728 e38 - 00
Hejsan!
lite gammalt inlägg men men..
Tack för bra guider, både e38 och e46 har varit till stor hjälp :)
Men undrar lite hur det går med e65 guiden är den på g ;) ?
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Khabbaz: Bland annat E60-guiden blev till mycket för att en tråd om ämnet skapades och från den tråden och de användarna växte en begagnatguide fram.

Frågan är om det inte är smidigast att samma sak görs för E8x, E65/E66, E53, E83, E9x med flera? Så att inte en eller två personer behöver ta hela tyngden av att hitta information och skriva en text? :)

//Bjersér
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Mugge - tack för bra jobb, alla här inne älskar begagnatguiderna! *guldstjärna*
Ekin
japp, guld värda! keep up!
va
179
valle_fora
530iA Sedan -02
X5 4,4 -05

BMWCS medl
Vill också tacka för guiderna! De var verkligen bra att ha läst när jag tittade på olika bilar. En av anledningarna att det blev en BMW faktiskt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.