|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en rätt så lätt fråga men först lite förklaring Jag har köpt en E32 740 ia från 92 ..Skulle titta lite under den så jag försökte hissa upp den på en bekants jobb men jag blev rätt förvånad när deras hiss som tar 2500 kg inte palla rubba den... Så jag läste runt lite här o funderar på om den innehåller skyddsplåt i dörrarna ..så Hur mycket väger en 740 e32 utan dubbla rutor..2 hur mycket väger en med dubbla rutor och hur mycket väger en skottsäker en men både skottsäkra rutor o plåtar ..min väger 2680 sa dom som satt nya däck till mig. Svor över att dom fick ta till handdomkraften för att pumpa upp hissen med bilen på :) | |
|
Din bil är inte standard :) Den skall väga under två ton. Så du har nog en specialare! Hade varit kul att kolla igenom den för att se vad som skiljer mot en standard... Vad står det för tjänstevikt i regbeviset? Jag gissar på att du har ca 600 kg extragrejer... Kolla längst ner i denna länken, där finns lite bilder på vad som kan finnas i din bil: Länk Vet du något om historiken för din bil? /Mats J |
|
|
Har du kollat i regpapprena vad det står? Hade varit kul att veta... /Mats J |
|
|
Min har tjockare rutor och en massa utrustning och den väger inte mer än 1930 kg. Har du vägt dig på flera andra ställen för att verkligen se att vikten är över 2 ton? Hur många 100.000 kr har du i såna fall betalat för en "Panzer-Wagen" =) //Schnitzer |
|
|
En E32 Wekspanzer visseligen 750 (750iLS), brukar ligga på minst 50.000€ på mobile.de så en 740 om den är en riktig sådan borde ju ligga åt det hållet eller? Men då ingår ju även brandsläckning och nödutrymmning genom framrutan, syrgasmasker mm. En lightversion med bara extraplåt kanske inte är såpass dyr. /Mats J |
|
|
Kellzor:nu vill vi veta mer om din bil. En fundering ang vikten som däckgubbarna sa att din bil vägde hade dom våg i verkstan?eller bara en trött lyft.Jag menar en lyft som är klassad för 2,5ton lyfter en bra bit över det. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.