|
|
|
|---|---|
|
Är på jakt efter en ny bil eventuellt och tycker utbudet är skralt i Sverige på välutrustade BMW´s som vanligt, toh mig därför en titt på mobile.de. Vilken bilmodell jag än sökte efter så var det en handlare som alltid placerade sig högst upp med avsevärt mkt billigare bilar än de övriga. Gå in och kika på Länk Sidan har varit i drift sedan 2004, så man tycker ju att den hade plockats bort vid det här laget om det handlar om bluffannonser? Hur som helst, jag ska inte köpa någonting av den handlaren, men tänkte kolla om det var någon här som har mer vetskap om den handlarens rörelse? :) Mvh/ Niclas | |
|
Hmmm... En Audi A4 3.0 TDI -07 Q som gått 250 mil för 15.500€..., sån't finns inte. En 330XD touring -07 med 90 mil på mätaren för 17.000€, ännu värre. Tycker att varningsklockorna ringer extra högt. Men det skulle vara intressant om någon haft kontakt med handlaren ifråga. |
|
| En s3 årsmodell 07 för 12500 Euro -haha! Fast jag tror jag hellre satsar på m3:a cabrio e46 för 12,5... =) Ganska uppenbart att det är bluff el bluffo! | |
|
Det är FEJK! Du blir blåst på handpenning, förskott för frakt eller liknande. Bilarna finns aldrig i verkligheten vilket ju är självklart. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Nu har handlaren inga bilar alls i lager =) There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Jo, jag antog att det var något lurt, men hur kan det komma sig att de har funnits på Mobile.de sedan 2004?! Är kontrollen verkligen så dålig från Mobile.de sida? Mvh/ Niclas |
|
|
Nu är det mer "manliga" fordon som finns i sortimentet. Undra om den finns med PDC och Servotronic? Länk Kan det vara någon som medvetet dj**lats med firman och lagt in en massa icke existerande objekt? Freude am fahren |
|
|
Kan mycket väl vara så. Normalt sett brukar ju bluffirmorna försöka se väldigt exklusiva ut med flashiga bilder och massa dyra bilar till bluffpriser. Denna firma har en bild på 9 lastbilar på en skitig bakgård som huvudbild på sidan... //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.