AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.433

Fusk vid garantiåtgärder (rost)

Wi
51
Widefive
e-46 T -02
Bilen det gäller är en 525T-03 17000 mil på mätaren. En bil m superskick på lacken, tyvärr måste dörrar och lucka bak bytas på garantin. Motorhuven är redan åtgärdad. Hundbenet på högersida var oxå angripet.

Bilen lämnades in och dörrar samt lucka byttes, hundbenet åtgärdades.

Har idag hämtat bilen, och är som vanligt grymt besviken. Slarv m maskering, lackskarvar, damm, torrsprutat mm.

Men nu till det värsta, jag tror inte dörrarna har bytts överhuvudtaget. Att de har vart nertagna och omlackade är det inget snack om. Men det som förbryllar mig är att de är buckliga, och bucklorna är på EXAKT samma ställe som på mina gamla dörrar ?!? Hur förklaras det ? Och hur lägger jag upp det här för verkstan, har de fuskat kommer de såklart blåneka, men hur har bucklorna kommit dit. Skall i morgon be att få se mina gamla dörrar och baklucka, kan de inte visa mig dem. Då vette hundan hur jag skall bete mig.
Pe
90
Penzel
540iA Limo -99
Kan nog vara så att dom fixade dom gamla dörrarna! Både från BMW och Mercedes har det blivit hårdare krav vad gällande rost garantin! Jag lackar många MB-garantier åt den lokala verkstaden som blästrar å rostlagar och det e skrämmande ibland när man ser hur rostlagningen ser ut!
Men MB byter inte ut allt till nytt fast dom borde i många fall!
Och i många fall kommer bilarna tillbaka efter ca 1 år och rosten har slagit upp igen!

Vad gällande defekterna med lacken så tycker jag bestämt att du ska påpeka detta! Är man inte nöjd så är man inte!
Och ser det för jävligt ut så åtgärdas det om firman har nån yrkesheder!

MVH
Penzel

Projekt "Red Rocket" börjar ta form!
Titta i bilbloggen!!!
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej,

Givetvis så skall lackdefekterna åtgärdas!!
Eftersom du fått besvär pga av utebliven yrkesstolthet så tycker jag att de borde fixa bucklorna som plåster på såret.
Fråga dem om de hade lackat sin egna bil lika illa.

Lycka till!

//H
Wi
51
Widefive
e-46 T -02
Hejsan, har idag varit i kontakt m BMW igen. De menar bestämt att dörrarna är bytta, så jag antar att det bara är slumpen som gör att bucklorna är på samma ställen.
Dock var det inga som helst probs att få detta fixat, och när vi spanade ännu mer ingående fanns det fler bulor att ta hand om.

Tyvärr så är färgskiftningen ganska påtaglig. så nu har jag ljusblåa handtag. Då den nya lacken är någon ton mörkare.
Detta gäller ju även framskärmar, stötfångare och vä bakskärm. Bilen kommer se ut som ett lapptäcke :(

Jag har haft alla mina bmw inlämnade på div lackjobb, och jag har inte en enda ggn vart nöjd m jobbet de gjort.
Varför slarvas det så infernaliskt i lackbranschen ? De bucklorna som var på dörrarna kuunde tillochmed min halvblinda morse se.
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej!

Bra att det löste sig med att åtgärda lackjobbet.
De borde minnas hur de blandade färgen. Be dem att blanda den ljusare nästa gång.

Mvh Håkan
Vilken verkstad så vi andra kan undvika?
Wi
51
Widefive
e-46 T -02
Undviker nog helst att lägga lägga upp det.
Be
193
Bekeris
540i Touring - 94 (skrotad)
540iAT - 98
Lämnade in vår E39 -98 på A2 Plåt och Lack (Gustavsberg, Värmdö, 3mil från Sthlm). Tror den är Oxfordgrön.

Det som lackades om var vänster bakdörr samt höger bakflygel. Ingen nyansskillnad! Ser jäklig bra ut!

Wi
51
Widefive
e-46 T -02
Frågan är vad man kan ställa för krav, och vad man har rätt till.

Jag lämnade en bil m toppskick på lacken, och får tillbaks en bil m fel färg (enl mig) på. Kan man få dem till att lacka tills dess att jag är nöjd ?

Jag menar att det är ju inte mitt fel, att BMW har kass kvalitet på sin plåt. Så att det måste fixas pågaranti. Jag är ju den som blior lidande och får en bil som är fulare i lacken än vad den var innan jag lämnade in den.

Sedan var den precis nyss MRcap behandlad, den behandlingen försvinner ju nu. Det var förvisso BMW som gjorde betalade det. Men jag anser att det har lagts på priset på bilen, och jag borde få det omgjort.

Jag är så djäkla trött på att inte bara få hämta bilen, utan en massa strul !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.