|
|
|
|---|---|
|
har en 525tds touring-96,och webaston startar för att stängas av efter ca 20-40sekunder,startar aut. efter ca 30sekunder och stannar igen,har kollat glödstift,pumpen under klickar till ett par gånger bara och den skall väl få olika pulser vad jag förstår,verkar heller inte som förbränningen kommer igång redigt för avgaserna bilr bara ljummna var sitter cirkulationspumpen? den är fabriksmonterad | |
| läste nånstans att det extra batteriet i skuffen måste vara bra skick för att den ska gå riktigt,om man kopplar bort det slocknar all elektronik till webaston då? | |
|
Är du säker på att webaston startar så den inte bara börjar glöda och försöka starta? du kan ju alltid testa att koppla på en batteriladdare på de lilla batteriet i skuffen och testa eller låta de ladda över natten. Gott med öl... |
|
|
öl e gott ja... det kan ju vara så att den bara försöker tända...har för mej att det ska börja morra mer om man säger,och det gör den inte.. provade att starta värmaren och körde pumpen manuellt,eftersom den går efter pulser så fick jag koppla in sen ut sen in osv på ett löst batteri,då började det ryka som fan och luktade obränd diesel.. |
|
|
okej, men slutade den som innan eller gick den som den skulle? //Chippen |
|
| nej,efter det så kopplade jag tebax elkablarna och den håller på som innan....kylarslangarna till/från den blir rejält varma så nån form av förbränning är där ju,tänkte om cirkpumpen var kass så den slår av pga överhettning... | |
|
men om båda slangarna blir varma så borde det ju finnas någon form av cirkulation. men är värmekranarna öppna? (borde visseligen funka utan de) vilken modell på webasto är det? är det en orginal monterad (styrs från färddatorn) eller en eftermonterad (lös styrdosa)? tyvärr brukar de vara databoxen som har gett upp.. //Chippen |
|
|
fabriksmonterad tycker den funkar "för mycket" för att databoxen skulle vara trasig,tycker att i stort sett alla funktioner skulle falla bort om databoxen var kass |
|
|
Hade exakt samma fel på värmaren till lastbilen. Den startade, det brummade konstigt om den och den förbrände långt ifrån all diesel... Verkstaden bytte en flamvakt av nåt slag... en ganska dyr grej ca.3000+m har ja för mig... är inte riktigt säker på vad den gör, lr om det sitter i alla dieselvärmare. Även med flamvakten defekt så startade värmaren efter ungefär en kvart och efter ungefär 3-4 minuter så har den eldat upp all överbliven diesel och det kommer ingen rök från avgasröret längre. Det borde gå att justera bränlse/luftblandning, har du prövat? // Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.