AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
771

Köp av en Z3

patrik_syren
Har kollat upp en Z3 2,8 -98 ca 4000 mil, M-chassi, det mesta i utrustning. Den är importerad. Handlaren vill ha 215.000 för den. Vad tror ni? kan det vara rimligt?
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Jag tycker det är rimligt (om den är i gott skick) men är partisk eftersom jag redan äger en i stort sett likadan Z3 som du beskriver. Det går alltid att köpa en billigare bil, någonstans måste man dock dra en gräns.

roadZter
ka
78
kanding
X5 G05 30d -19
Det låter som en vettig prislapp och ett rimligt miltal. Går nog och komma ner någon 10'-lapp om man köper privat, men det kanske du inte är intresserad av!? Jag förutsätter att all dokumentation finns till bilen...

Annars verkar ju detta objekt i bmwbörsen också ganska ok, bra utrustning och dessutom hardtop
(Nej, det är inte min bil, jag har en 1,9:a) =)

Som jag även skrivit i ett annat forum tycker/tror jag det är ganska bra att avstå från de med lite längre miltal, känns som mer lättsålt framöver.

Sen är det ju det där med färgkombinationen...den ska ju också kännas rätt. Nog så viktigt!
Maria Mårdh
Jag tycker oxå att det verkar vara ett rimligt pris, så hur du än gör så lycka till !

Maria.M
ja söker själv en z3 2,9 liters...
men med tanke på de pris jag blivit erbjuden så tycker jag definitivt INTE att det är ett rimligt pris.... LÄGG på 30' o du har en M ja du hörde rätt en M rodster... (140 hk till... tänk på det bara)..! MAx 180' för en importerad bil i Sverige...
patrik_syren
Har kollat lite över allt men inte hittat en fullutrustad 2,8 för under 190.000. Kanske inte har haft ögonen öppna...
ka
78
kanding
X5 G05 30d -19
Alexander: Under 180' går säkert att hitta utan problem, men då har den knappast gått 4000 mil.....men vill man ha en kärra med 8-10' mil så visst!
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Stirrar man sig blind på priset så är det alltid något man får ge efter när det gäller utrustning eller att bilen har gått några tusen mil mer. Det händer säkert att någon behöver snabba pengar och på grund av det "rear" ut sin bil, men det hör till ovanligheterna dessutom så blir dessa bilar sålda oerhört fort.

roadZter
to
47
tommel
Z3 Roadster 2,2i -01
R850R -99
R60 -69
Nu är det visserligen inte lågsäsong men jag såg i november en 2,2i som gått 400 mil (California edition kolla på Länk 250.000:-. Den såldes av en auktoriserad BMW-återförsäljare, var svensksåld och de lämnade nybilsgaranti på den samt tre års fri service mm.

Med tanke på att det är 35.000 kr mer än vad du, under högsäsong, skall betala för den som du tittat på så kan det nog vara klokt att leta lite till, eller pruta rejält.
to
47
tommel
Z3 Roadster 2,2i -01
R850R -99
R60 -69
Jag glömde att skriva att den var registrerad 010601
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Hellre en 2.8 som gått 3.500 mil för 215.000:- än en 2.2 som gått 400 mil för 250.000:-, men det är ju min personliga åsikt... (170 hk vs 193 hk).

roadZter
ka
78
kanding
X5 G05 30d -19
2,2:an är ju faktiskt helt ok tycker jag, men man måste ju sätta en gräns någonstans. Man kan ju alltid "gå upp" ett par tiotusenlappar. Dessutom, ju nyare bil desto större värdeminskning (för det mesta).
Om man börjar närma sig 250' så skulle iaf jag titta närmare på M Roadstern istället...
Köpte min Z3 M Roadster -97:a svensksåld som gått 2900mil endast sommar fullutrustad för 268000:- så leta du vidare. Det finns alltid personer som är pengakåta....han jag köpte av skulle över till USA för att jobba så han var desperat att sälja så jag la ett bud och han tog det.

OO=00=OO
Go & Gla Kekschokla
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Finns en M roadster för 235 kkr på börsen och jag har sett en hel del runt 250 kkr (oprutade priser). Om en månad eller två kommer nog priserna att gå ner en del. En cab är givetvis hetast eftertraktad på våren. Ha lite is i magen så hittar du nog en bra M roadster till rätt pris.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.