AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
746

Vad kan man tänkas få för e30 325 -89?

Har en e30 325i -89 alpinvit som har gått 26000mil (topprenoverad 2005 med ny kamaxel och vippor, finns dock ej kvitton på detta).

Lite rost på nerkanterna av dörrar finns men inget genomrostat utan har precis kommit. Fyrdörrars... Vinterdäck med dubb på vanliga plåtisar.

Ingen direkt utrustning... Förutom en farthållare som ej fungerar sedan finns taklucka.

Ska besiktigas i Maj. Är det lönt att vänta och besiktiga den?

Visa användare
345
Gr8ride
BMW 325i cab -90
BMW M5 -89

BMW CS #4005
Visst är det klart att du ska besikta den.
Det höjer lugnt priset med några tusenlappar.
Skrapa ihop alla papper du har på den och försök fixa ytrosten på dörrarna så kan du nog få en slant för den.

Gr8ride
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
20.000 kr tycker jag en schysst e30 325'a är värd, lätt. Vit och fyrdörrars drar ned något. Finns inga sommardäck? Då är det nog kring 18.000 kr. Till rätt köpare.

Mr C
fredde 7
Sålde för ca 5 år sedan en royalblå 4d 325:a lilla M 23000mil. nytt ferrita, nya bromsok runt om, nya skivor, ny koppling....
rost på skärmar fram nedtill....bränsletank läckte i påfyllningsröret. förarstolen sittsen sliten...
Gick mycket bra..
såldes för 8000kr.
så allt över 10000kr är ett rövarpris....
Fredde 7 Lol kika runt på blocket och försök för att hitta under 10tusen!.

Vågar nog hävda att e30 har blivit dyrare sedan du sålde din. Bilarna har blivit riktigt populära. I synnehet 2d... En 325 verkar ju vara dubbelt väderad mot vad 320 är...
15-20kkr känns rimligt, är visserligen ingen E30 expert men för att få mer pengar för en E30 känns det som att det krävs ett skick utöver det vanliga samt utrustning som tilltalar entusiaster.

m_johan84. Generellt har knappast E30 blivit dyrare (M3 undantaget), utan snarare legat ganska konstant under de senaste 7-8 åren, vilket iofs inte är fyskam för en bil :-)
För knappt 10 år sedan funderade jag på en 325 E30 och då låg dessa på ca 40-50kkr, och då var utbudet rejält mycket större. Idag bör en välskött 2-dörrars 325 med stora M-paketet lätt kunna gå för någonstans mellan 30-40kkr till en entusiast.

En fin 325 med m-paket som Kristoffer_L säger får du nog betala mellan 30-40 tusen kanske mer om den har lite utrustning som fönsterhissar,färddator pluss lameldiff som uppskattas mycket av E30 ägare.
Kristoffer_l förstår din tankegång... Men alltså 325or runt 87-89 var billigare för 4-5 år sedan... Det är min åsikt. Letade e30 på den tiden men det blev en e34 istället...

Aja... Svårt att se vad priserna ligger på också. Det är ju skildnad på betalt och begärt pris.

Jag talar enbart om e30 325 nu!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.