|
|
|
|---|---|
| urtramningslagert rasslar, Är det en stor operation och kostsamt? Tacksam för svar. | |
|
hoppas verkligen någon kan svara på mina frågor. Stämmer följande: Urtrampningslagret snurrar inte förrän man trampar ner kopplingspedalen, följdaktligen rasslar det endast vid frikopplning, om det är dåligt. |
|
|
För en E36 323 -96 så låg priset på ca 5,5 kkr hos en BMW-verkstad. Skulle inte tro att det är billigare på en M3. Växellådan måste väl tas bort för att komma åt lagret, så det klassas väl som en hyfsat stor operation. Det du skrev i andra inlägget stämmer bra. Mvh Johan |
|
| Om det rasslar vid uppsläppt koppling så är det mest troligt nåt lager i lådan (detta har diskuterats ett antal gånger). Ett urtrampningslager som är dåligt väsnas när du trycker ner kopplingen ( vet av egen erfarenhet då jag körde en VW som väsnades med nertryckt koppling tills den rasade...Vid kopplingsbyte visade det sig mycket riktigt att urtrampninsglagret var defekt, dessutom hade lagret "ätit" sig in i lamellcentrum eller hur det nu var..) | |
| bockar för svaren, då har jag lite kött på benen iaf. | |
|
Aero tk, kollade på en m3 e36 3,2 i veckan där kopplingen var dålig. ringde två olika mekaniker och fick pris, Ca 4000 för jobbet. ett kit med lammeller, urtrampningslager och nåt mer, kommer inte ihåg vad de heter kostar ca 4000:-. Om svänghjulet har blivit skadat kostar ett nytt sånt ca 8000:-. Daniel Länk |
|
|
hej. ett urtrampningslager till en m3 kostar på bmw ca 600kr. för att byta det måste du ner med lådan det vet du va? Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.