|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett armstöd med lur som inte satt i när jag köpte bilen, nu undrar jag om någon vet vad jag behöver för "sladdar" för att ansluta den. | |
|
Om du har själva armstödet med luren och dess hållare så behöver du en hel del. Kabelstam bak till skuffen där själva telefondelen monteras, antenn med kabel, kabelstam framåt mot högtalare (dubbelspole i framdörrarna), HF-mik i taket anslutning mot bilens bussystem osv. Sen behöver du själva telefondelen som moneras i skuffen och ev. även interfacedelen som sitter under armstödet om denna inte redan sitter i den del du har. Vet inte om jag uppfattat frågan korrekt men har du bara lur och armstöd så är det knappast lönt att skaffa resten och riva stora delar av bilen för att montera in. FP |
|
|
Hej! tack för ditt svar. det finns interface under stödet, men dom andra grejerna saknas. Lådan som skall sitta i bakluckan har jag inte hittat ännu jag vet inte hur den ser ut. Finns en hel del "lådor" där bak tv navi radio cd-växlare. jag skall undersöka lite mer vad som står på "lådorna, kanske att jag hittar nått..Måste det finnas en gsm låda bak för att få den att fungera. |
|
|
Det brukar finnas en kortläsare för GSM-kort därbak också. Vet ej var den finns på E39, men på E38 satt den i vänstra bakflygeln alldeles intill vänster baklyse. Har du antenn på taket förresten, det brukar finnas om du har telefon. Vad är det för lur? Är det trådlös eller med sladd? |
|
|
Mera korrekt är att det sitter en kortläsare framme under luren. Det som sitter bak i skuffen (och som även innehåller en kortläsare) är själva telefondelen, dvs hjärnan i hela systemet. Det är en svart låda med dels en 25-polig d-subkontakt och dels en antennkontakt med en svart 5mm antennkabel osv. Den sitter längst bak intill vänster bakljus. Många uppfattar luren med kortläsare i kupén som själva telefonen, i verkligheten är det snarare tvärtom, luren är bara manöverdel till själva GSM-telefonen som sitter på annan plats. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.