|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Castrol SLX... ska naturligtvis stå 803,52 n/a //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
andreas_lofgren: Japp. dom är prisvärdast i landet. Sen så får du som jag skrev i andra tråden, säga till om du vill ha helsyntet så ordnar dom det. Det hela blir iaf billigare ink behandlingen GDS tid mm än att göra det själv har jag räknat ut då jag provade. Gör som du vill. Mvh Asken |
|
|
Jag pratade med dem precis nyss. Det går inte att ta med egen olja men man kunde få helsyntet i alla fall. Priset hade dock gått upp till 1995kr numera. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Det går alldeles utmärkt att ta med sin egen olja till en firma som utför en Engine Flush, det har åtminstone jag gjort vid båda mina tillfällen (olika firmor), dock så blir ju priset ngt högre men jag vill själv bestämma vilken olja jag vill använda. Tyvärr så har de använt mitt val av olja i priset man får, så jag har tagit med mig min egen. Förnärvarande kör jag på Valvoline Synpower 5W-40, fungerar alldeles utmärkt och är prisvärd. För övrigt så gör jag också ett extra byte av olja i "halvtid". Oljan skulle nog hålla lika länge till men det är skönt att göra ett byte på sensommaren samt ett ungefär när sommardäcken läggs på:) Och som sagt olja är billigare än metall men glöm inte bort filtret. Snart dags för en oljeservice igen, dock utan flush denna gång... Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
Rättelse, "Tyvärr så har de INTE använt mitt val av olja i priset man får...." ska det självklart vara:) Tänk vad skönt om man kunde redigera sina felaktiga skrivelser.... Vh/Kermit Min Bil-blogg. Länk |
|
|
Har precis bokat tid för Engine Flush så det får bli oljebyte den vägen. Återkommer med resultatet och erfarenheter. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Nuså är flushen gjort. Resultat? Tja, jag märker nog ingen skillnad i alla fall. Tror min bil var lite för ny för att man ska kunna märka någon större skillnad. Däremot kändes 1980 kr ganska prisvärt för en sköljning, olja (Castrol Edge 0w30) och oljefilter. Bara oljan kostar runt 1500kr att köpa om man ska göra det på exempelvis Micro eller BMW. Nu känns det i alla fall bra att veta att oljan är bytt och allt gammalt är ursköljt, även om resultatet inte blev någon himlastormande skillnad. |
|
|
andreas: Jag märkte ingen större skillnad på min bil heller, möjligen att den gick ngt tystare. Skönt att ha det gjort ialla fall och man kan ju göra en "flush" då och då men vid varje oljebyte känns lite onödigt:) Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
I det här fallet gjorde jag det mest för att bilen stått så lång tid med samma olja. Att den stått hos en handlare och säkert körts in och ut några gånger osv utan att bli varm gjorde också att jag tyckte det var värt det. |
|
|
andreas: Det låter som ett bra skäl:) Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.