|
|
|
|---|---|
|
Har sänkt bilen bak (750 E32) så när bilen är avstängd så ser det klockrent ut men så fort man slår igång motorn så hissar den upp sej bak. Kan man typ nypa rören eller nåt för att den inte ska höja sej (man vill ju inte att den ska varna för nivåregleringen i kontrollpanelen!) Eller finns det andra sätt som är bättre? MVH Robban B | |
|
Det går att ställa in höjden på nivåregleringen. Det sitter en liten arm fastskruvad med en klämma på krängningshämmaren bak, det går att vrida lite på den. Det borde finnas något mektips om detta antingen på AP eller på någon annan BMW site. Hittar du ingen kan jag nog söka reda på en. (jag har sänkt min lite) Sedan kan det eventuellt sitta en separat givare som känner av om systemet säckat för mycket, men då borde det ju gå att justera den också. /Mats J |
|
|
Hmm får testa det men den pinnen styr ju en arm på lastavkänningsventilen och när jag lossade denna arm helt från ventilen och rörde armen på ventilen helt manuellt så blev det ingen som hellst skillnad, så det måste väl finnas någon mer sensor eller något som måste påverkas samtidigt, eller? MVH Robban B |
|
|
Var motorn igång vid din test? Det skall det räcka med att lossa klämma nr. 6 på på bilden Länk och flytta tills du uppnår önskad nivå på bakvagnen. Enklast med bilen över smörjgrop eller på lyft med motorn igång. Fundera inte ens på att nypa rör eller dyligt, då du har ett väl fungerande option bara du justerar in det. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
En bild på sänkningen hade förstås varit på sin plats... /Mats J |
|
|
Hehe okej ska testa detta igen, bilen var igång! Bild kommer i kväll! MVH Robban B |
|
|
Nån som hittat någon länk ang dett?:) MVH Robban B |
|
|
Okejdå! Länk Men för att det inte skall bli alldeles för bekvämt är lite på Tyska :) Lycka till /Mats J |
|
|
Men nu är du skyldig att lägga upp lite bilder så man får se hur det blev. /Mats J |
|
|
Haha tackar Mats:D!! Självklart ska jag mata in lite bilder på hur det blev! Synd att jag inte hann ta några bilder på den innan den kompenserade för det jag sänkte den!:) MVH Robban B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.