|
|
|
|---|---|
|
Hej! För ett par veckor sedan så har bilen börjat imma igen nåt fruktansvärt, så jag tänkte att det kanske läcker in vatten någonstans. Farsan hade även kört bilen då det regnade väldigt mycket, och hade då känt att det var blött på A-stolpen(tror jag den kallas). Och när jag kände lite under mattan var det blött, både bak och fram, på förarsidan. Jag har kollat plasfilmen som sitter i dörren, och den sitter på plats. Så jag misstänker att det är dräneringsslangarna från antingen takluckan eller kupéfiltret. Men vart sitter dessa, och hur gör man rent dom? mvh Leon | |
| Köp en verkstadshandbok, den är värd sina pengar! Kolla också att framrutans tätning är hel och tät, hade läckage där på en e30 jag hade, då läckte det in i kupén. | |
|
Jag har en verkstadshandbok, men den ligger tyvärr hemma hos mina föräldrar, och jag tänkte att jag kanske kunde få ett snabbt svar här på vart man kommer åt dräneringen. Jag undrar också hur man gör rent dom. Är det bara att blåsa rent med tryckluft eller? mvh Leon |
|
Juventini |
Jag hade ett liknande problem när jag ägde en passat variant 1999. Det spöregnade en dag och det bara forsade in vatten under/bakom handsfacket när jag svängde åt vänster. Fattade inte hur det kunde komma sig och var då tvungen att vänta tills regnet slutade då jag öppmade motorhuvensåg några dec vatten i vasken nedanför /framför framfrutan. kände mig för och under batteriet låg ett mynningshål som var täppt av lera och löv var tvungen att ta loss batteriet och pressa igenom med skruvmejsel. sen rensa jag hela den vasken och problemet försvann, men sen var ju nästan hela kupemattan blöt det var inte roligt. Men kan vara detta problem.. blev lite långskrivet det där. hoppas det löser sig |
Juventini |
Hur gick det? vad var problemet? |
|
Jag har inte hunnit kolla på det så mycket, men jag var och pratade med dom på Autovåx, och han trodde att det kunde vara dräneringen till takluckan eftersom den går i den främre stolpen, och att det var blött där. Och eftersom takluckan är trasig och inte går att öppna så sa han att man kan ta loss kickpanelen(eller vad den heter) och blåsa rent dräneringen underifrån. Så jag ska testa det, och se om jag hittar slangen i morgon. Någon annan som har något tips på hur jag kan komma åt dräneringen? Kan man öppna takluckan manuellt på något sätt kanske? mvh Leon |
|
|
Hej igen! Jag har kollat lite mer på problemet nu. Jag tog loss vänstra högtalaren nere vid pedalerna, och hittade dränerinsslangen där. Men när jag blåste i den så var det inget stopp alls...? Så där verkar felet inte vara. Eller kan det vara så att slangen har lossnat uppe vid takluckan kanske? Eftersom takluckan är trasig, så jag inte kan öppna den med veven har jag lite svårt att kolla det. Finns det något annat sätt att öppna takluckan på? typ bända upp den på något sätt? mvh Leon |
|
|
Finns det ingen som har ågot tips på vad det kan vara för fel? Jag lyfte lite på mattan för att se hur blött det var, och det verkligen dröp vatten om den. Någon som vet hur jag lätt kan torka den? mvh Leon |
|
|
Det måste finnas någon som har erfarenhet av detta problemet, eller!? / Leon |
|
|
hej Som någon tidigare skrivit.Be en bilglasfirma kolla upp framrutan med sina mätinstrument. Jag hade samma problem med min,fast på andra sidan. Det var helt omöjligt att upptäcka var det läckte.Ändå visade det sig att det var infästningen i framrutan som läckte. Mvh Håkan |
|
|
Okej, jag får ta och åka och göra det. Tack för hjälpen! mvh Leon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.