AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.276

Service insp. 2 på Bavaria BMW GBG. Bra eller dåligt?!

Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Tjenare.

Det är dags för en inspektion 2 på min Z3M -99.

Tänkte kolla vad ni har för erfarenheter av Bavaria BMW i frölunda/gbg?

Har skulle bara ha 5000 för insp. 2 inklusive ventilinställning och allt på min bil... tycker det låter mycket överkomligt...

Någon som tycker det är dumt att lämna in där eller är ni alla nöjda? Jag vill gärna höra både nöjda och missnöjda kommentarer om det finns!

/Magnus

Happiness isnt around the corner...
Happiness IS the corner!
Hej Magnus.

Är du säker på att han bara ska ha 5000 inkl ventiljustering? När jag ringde honom kunde han inte svara på exakta slutpriset, det berodde på hur många chims som behövde användas till ventiljusteringen. Han trodde att det skulle gå på 6500:- och uppåt beroende på chimsen. Han frågade också om jag skulle ha sån där speciell olja. :)

Slutfakturan kunde sluta på vad som helst tyckte han och då fick jag ändå tipset att ringa honom av hans barndomskamrat vilket jag nämnde.

Han skall dock vara väldigt duktig på BMW, grejar med racing osv.
Visa användare
933
Z3 Magnus
Tesla model S -17
Till mig sa han 5000 och upp till 6500 om han skulle behöva fler plattor för justeringen precis som du nämner. Men inte mer än så.

Sån där speciell olja?
Jag förutsätter att han använder bra olja som funkar fint till M-motorerna?

/Magnus

Happiness isnt around the corner...
Happiness IS the corner!
Nu när jag tänker efter så minns jag att det var Insp 1 jag frågade efter och fick det svaret. Det enda som skiljer egentligen är ju byte av växel- och diffolja?

Var noga med att säga till om TWS. Vet inte om han är medveten om behovet av en särskild oljetyp.
32
645
328CIA
330 iAT //M -02
Han gjorde inspektion 2 på mitt ex. Mycket trevlig och kunning. kan varmt rekomdera honom.

Daniel

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.