|
|
|
|---|---|
|
Undrar helt enkelt om detaljkvalitén är bättre på 130i jmf med övriga modeller samma år? Samma serviceintervall (30 000 km?)? Däckdimension min/max? Är 130i stabil i farter >180 km/h? Ljudanläggning i klass med SAAB? Tack på förhand. | |
| Samma detaljkvalitet oavsett vilken motor du väljer. | |
|
Ja, detaljkvaltén är densammma oberoende motor. En 130i kan kännas bättre för den har bättre standardutrustning. Tex. sportstolar och finare interiörpaneler. Däremot har de faceliftade modellerna (sent 07) betydligt kvalitetskänsla. Bara en sådan sak som klädsel i dörrarna, woohoo ;) . |
|
|
...betydligt bättre... skulle där stått. Jämför du grundstereo vs. grundstereo vinner SAAB. Tar du BMW:s toppmodell L7 så vinner den över SAAB:s AS3 (enligt mig). |
|
| Klädsel i dörren har jag på min 06:a.... | |
Forrest |
Tycker att min blir lite vinglig när man kommer över 200 km/h. Men inte så att man svettas ihjäl på något sätt. Har hört att mycket av det beror på runflatdäcken? Om jag jämför min (tidig 07 innan face lift) med min polares (sen 07 efter face lift) så tycker jag att man vid första anblicken upplever en ganska stor skillnad i kvalitén. Men nu efter att hans bil gått lite över tusen mil så verkar det inte vara så stor skillnad ändå. Sen så är det klart att man inte hade bangat på lite läder i dörrarna ;) //S// |
|
Forrest: Oavsett bil så blir bilens vägegenskaper tyvärr alltid lite sämre med runflatdäck. Och även ljudet från däcken (vägbrus osv) är betydligt högre hos runflatdäcken än vanliga. Byter du du däck kommer du garanterat märka skillnad. Johan fick sin 120d (08:a) med m-paketets 17" original m-fälgar, dom hade runflatdäck som byttes ut efter knappt 4 mil, helt värdelösa däck (tyvärr), även om tanken med att slippa ha ett reservhjul är rätt smart. Hoppas på att dom kan utveckla bättre runflatdäck i framtiden. Det värsta är väl att vi som återförsäljare har en viss skyldighet att rekommendera (sälja in) runflatdäcken, men det är ytterst få säljare som själva kör runt med dom pga de försämrade egenskaperna sådana däck medför. Tyvärr. Mvh Anna |
|
| mosse -> Om du jämför med en facelift så förstår du vad jag menar. | |
|
fredo Sportstolar är icke standard på 130i. |
|
|
När jag bytte från orginal 18" M208 fälgar med RFT till dubbade vinterdäck på M207 fälg (17"), upplevde jag att styr- och köregenskaperna överlag blev bättre, med dubbade vinterdäck!!! Så RFT är numera historia, svarta, pulverlackade fälgar med "vanliga" Goodyear däck åker på i sommar. Mvh, /Wille |
|
| ...är alla 3-dörrars BMW 1-serie av nuvarande faceliftversion (dvs den första som kom våren 2007)? | |
| före faceliften fanns endast 5-dörrars... | |
| Har marschat i timmar på autobahn i över 200 med en 120d. Kändes stabil som en storbil. | |
|
Ja alla 3d är med faceliftet. /Anders |
|
|
Körde min 120d med m-sport på autobhan några timmar i farter mellan 130-220km/h utan att någon gång känna att den va ostabil. känndes betydligt tryggare än volvo s60n man hade innan den =) |
|
|
Tobba_ var det med RFT eller utan? BMW CS #07491 |
|
|
De nya RFT däcken är väldigt riktningsstabila. ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.