|
|
|
|---|---|
|
problem med min 520i -89. på låga varv så går den inte alls bra och varvar man upp så händer något precis vid 3500rpm strecket, det rycket i bilen och vill enbart kliva över när man trycker in kopplingen varvar över punkten och släpper långsamt. Först vid 4000rpm finns det någon kraft att hämta. Har bytt lite olika standardgrejer, tändkablar, rotor + fördelarlock, luftmassmätare. tändkablar, luft och bränslefilter samt mätt bränsletryck. Det blev lite bättre efter att jag bytt tändspole, men ändå samma fel. Om jag kör lugnt och låter bilen varva långsamt förbi 3500 varv så går det att smita förbi men ja något fel är det. Känns som om motorn inte klarar av att förbränna eller liknande men jag vet inte, någon här som kanske har haft samma fel eller känner till något om detta? Tacksam för svar. | |
|
Kontrollera spänningen på lamdasounden. den måste vara 1v allt under är ej ok. BÖrja med att mäta upp den. |
|
|
Låter som motorstyrningen går på nödprogrammet. Prova att lyfta av + polen på batteriet och ha den avlyft i 30 min. Då återställer du DME'n. PAssa på att ladda batteriet också. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.