|
|
|
|---|---|
|
Fick tvåor på följande på min 528 -00: Framvagnen: Krängningshämmare, stag bak, båda sidor, fastsättning glapp Bakvagnen: Spindelled, övre, bakre, bak, båda sidor glapp. Min fråga: Finns det andra benämningar på delarna för jag hittar inte dessa vare sig på Meca, Mekonomen eller Biltema. Kan man använda Biltemas grejor? De är nästan för billiga. Sven | |
| Kolla på Ebay i tyskland. Det brukar finnas hela paket med de där prylarna i till mycket bra priser. | |
|
Framvagnen, krängningshämmarstag, kan även kassas stabilisatorstag, pos.6: Länk Ingen dyr del, var du än köper den. Bakvagnen: Övre spindelled sitter integrerad i övre länkarmen pos. 18: Länk Du måste alltså byta hela länkarmen. Här kan du köpa dessa för 995:-/st. De kallas "E39 Knäled" och du kan se att art.nr stämmer med realoem´s OEM nr: Länk Stabilisatorstaget kostar på samma ställe 150:-/st |
|
|
Edit: "Kan även kallas stabilisatorstag, pos.6" God morgon! ;) |
|
|
Fick du tvåa på stabilistorstagen? När jag besiktigade i slutet på januari så sa de att det var glapp i den ena, men det var ingen anmärkning förrän de har gått isär. Bör ju bytas iallafall då det klonkar lite. Men tvåa? Nej det är fel. En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
|
Har fått rätsida på begreppen och hittade delarna på Biltema: Stab.stagen 119 kr st både bak o fram Länkarmarna 499 kr st Vågar inte tänka på vad original skulle kostat. Jodå, det var 2:a på stabilisatorstagen. kanske är Varberg tuffare än på annat håll? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.