|
|
|
|---|---|
|
Hej! Täntke kolla, har en E30 320, men med 323-motor. Har nu slagit upp oljetråget, och skall byta ut det, men vet inte vilka/vilket oljetråg man kna använda. Dvs är det samma till 320 som till 323? Elr är det endast 323-tråg som passar? Tacksam för hjälp :) | |
|
Du kan ta från alla treor med sexa vad jag vet. ///BMW - Was sonst! |
|
| Passar med 5-serien med. Har ett på min | |
|
swunge: Har du pluggat oljestickans hål då eller har du pluggat i blocket? ///BMW - Was sonst! |
|
|
Satan vad snabba ni va då :) Men ska inte vara svårt att hitta med andra ord. En annan sak, nån som gjort nån åtgärd för att skydda tråget bättre ? Sitter ju himla utsatt längst ner. Typ skyddsplåt elr så? |
|
|
mja.. just det.. fick göra ett lock till hålet där ja... Brevid oljegivaren där: Länk kom inte riktigt ihåg.. Men vet att jag satt dit ett iaf :P |
|
|
Du kan alltid skaffa en sån här: Länk art.nr. 51711971001 Kostade 1430:- på BMW ///BMW - Was sonst! |
|
|
drygt det där... har sänknigssats på min.. Skickade tråget i höstas på ett vägarbete. En sån där metallplatta som dom lägger ut när de gräver fjärrvärme. Dom hade lagt 2 st sånna omlott.. Så när jag körde över så åkte den upp. PANG! fattade inte först vad som hände innan jag kollade i backspegeln och såg Olja! Jag ringde entreprenören och dom kom dit och fotade.. Jag hävdade bestämt att jag skulle ha det ersatt! Åkte och köpte tråg, olja , filter, packning. Skickade kvittona fick pengar av ncc dagen efter :) =) Ringde brandkåren så dom fick komma och sanera! Lite skojj endå.. hehe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.