|
|
|
|---|---|
|
om man har 51mm fjäderben , vad är då diametern på stötdämparen, har alla 51mm fjäder ben invändig gänga, den jag har,har det, medans alla 45mm som jag sett, har utvändig. jag provade montera e28 stötdämpare i mina 51 mm fjäderben idag det gick , men sen när jag skulle skruva på gängan gick det inte, det blev för tight, bara för att det var invändig gänga.hade det varit utvändig hade det gått. Orginal dämparna som satt i mina 51mm fjäderben , var gula bilstein,det var dom klena som sitter i 45mm fjäderbenen.Därför undrar jag om det är samma diameter på stötdämparna som sitter i 51mm och 45 mm.måste juh nästan vara det då 51mm har invändig gänga ,det tar juh lite plats det med invändig gänga lr är dom dämparna kortare, jag fattar inte | |
|
Det är ytterdiametern på benet man mäter, antingen är det 51mm eller 48mm....ej samma stötdämpare i 51mm/48mm heller, någon klåpare hade monterat i fel dämpare i dina ben helt enkelt, ska vara tight! |
|
| nä du förstår inte, man kan juh inte ha grövre dämpare i , när det är invändig gänga, den invändiga gängan bygger ju lite den oxå, ingen som vet var det är det är för diameter på stötdämparen till 51mm fjäderben, längden på stötdämparen undrar jag oxå över , den måste ju vara lite kortare då, ( jag vet att man mäter ytterdiametern 51mm och 45mm) | |
|
Vad är benen till för modell? Jag syftar på E30:s 51mm ben, (jag har 325 Bilstein Sprint stötdämpare monterade i mina) där är det som du säger invändig gänga, förstår inte problemet faktiskt... 51 benen satt på bland andra 325:an+touring, bara tala om vilka ben du har, så vet dom du beställer av vad du ska ha! ring motornord= proffs se även: Länk .Du syftar på nummer 6 antar jag, är anpassad för diametern på stötdämparen, inga konstigheter alls! stoppa i dämparen i botten, ta ringen och börja skruva dit den bara. Ett tips! häll i LITE olja innan du stoppar i stötdämparen för lättare montering (samt rostskydd), FÖR MYCKET och du får ett helvete att få in eller ut stötdämparen ur benet. Hoppas detta har hjälpt lite.... PS. använd ett "svarvverktyg" vid montering av "ringarna"(nr. 6 på bilden) brukar vara bara två uttag i ringen, perfekt med ett sånt verktyg. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.