|
|
|
|---|---|
|
Hej, börjar få lite problem med min bil, det är en e39 97a. Har precis bytt bränslepump, vevaxellägesgivare och stift, allt fungerar bra med de delarna men ute på motorvägen råkade jag trycka in knappen för trippmätaren och fick något som såg ut som test 21 21b eller något annat, när jag då startade bilen idag lyste min airbaglampa och vindrutetorkare hade lagt av även spolarvätskan ger inget utslag. VAd kan jag ha gjort? Ska in och felsöka men innan vill jag veta om någon känner igen detta problem. Tacksam för svar. mvh Sun | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Misstänker tändningslåset kontaktblock, den brukar kunna ge dessa bekymmer när det är slitet. ///MVH Hasso Länk |
|
Hej igen, inget har börjat fungera men jag funderar på om det är för att jag flyttade min förarstol till maxläge, och det med vindrutetorkarna, om det relät finns under ena kupefiltret var jag där och peta lite, flyttade inget men tittade om något satt löst. Kan det vara relät som har gått sönder? ringde bmw och de sa att det satt 2 st relän för vindrutet., stämmer det? Om relät är sönder är det något annat som strular ihop med relät? Spolarvätskan verkar fungera igen, kanske en ispropp. Vart hittar jag säkringen om någon vet, letar efter vindrutetorkarnas säkring. Tacksam för snabba svar. mvh Sun |
|
|
Hej, pinsamt, vindrutorkarnas säkring hade visst polaren taigt ut och inte sagt till, hittade den igår satte in den och de funkade. /Sun |
|
|
Det finns förklaring till allt. På tidiga E39 satt två separata relän, på senare ett dubbelrelä i en kåpa för torkarmotorn. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.