AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.148

Byta lyktor vid xenon konvertering på en e39?

Jag har en e39 -00 och funderar på att kasta i 50w xenon till helljuset. Har redan xenon på halvljus. Det jag undrar över är om man ska lägga några dollars på att köpa nya framlyktor med projektor lins även på helljuset eller om det är lika bra att bara konvertera i orginal lyktan?
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Projektorlins finns bara till halvljuset, och min erfarenhet är att xenonkonvertering på helljuset, gör större skillnad än på halvljus.
Sen är det ju aldrig fel med nya reflektorer, de brukar bli lite matta med åren, och lyser sämre.

BMW CS #5206
Visa användare
99
DaniM5
A4 3,0 tdi - 06
hej,
norpar lite hära =)
ja ska göra samma sak, men har hört att
det blir sämre hel ljus...

stämmer det??
Men tanke på hur dåligt det är så kan det väl knappast bli sämre? :) Och jag har faktiskt för mig att jag har sett lyktor med projektor lins på både hel och halv...
Gemini__
Jag har konverterat mitt helljus till xenon på e38:an. Det blir faktiskt en otrolig skillnad, även fast jag hade nya halogenlampor i precis innan komverteringen. Tror absolut att du blir nöjd. Fast en sak bör man veta, de uppnår inte maximal ljusstyrka direkt utan det tar några sekunder till det.

Mvh:
Thomas
Visa användare
99
DaniM5
A4 3,0 tdi - 06
JohanT: haha nej det kan inte bli sämre, du har rätt =)
men det där med projektorlins på helljuset skulle vara ballt,
säg till om du hittar sånna.
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Det enda projektorhelljus jag känner till är om man har bi-xenon, då lyser halvljuset med helljusbild, när man tänder helljuset.
Jag har både bi-xenon och helljusxenon på min bil, och helljusxenonen lyser bra mycket bättre än bi-xenonhelljus.

BMW CS #5206
Linser på helljus finns på några få bilar, Touareg är väl en har jag för mig.
Men som redan skrivits, det är väldigt speciell konstruktion, en friform reflektor med klarglas slår lätt ut en linsstrålkastare.
Alla som tvekar och tvivlar inför val av olika strålkastare, kolla hur man gjorde för mer än 50 år sedan till sjöss, i luften, på land osv. Parabolisk reflektor och tunnast möjliga klarglas framför ger maximal output och räckvidd.
Lins har sina förtjänster på halvljus och där man vill uppnå speciell ljusbild, skarp avgränsning osv, och på teaterscenen.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.