|
|
|
|---|---|
|
Ska nu göra en inspektion II service av min bil och då ska detta genomföras står det: - Ansauggeräuschdämpfer: Luftfiltereinsatz erneuern. (Bei grösserem Staubanfall Wechselintervall verkurzen.) - Abtriebswellen: Faltenbälge auf Dichtheit prufen. - Schaltgetriebeöl wechseln. - Hinterachsgetriebeöl wechseln. - Kupplungsmitnehmerscheibe auf Verschleiss prufen. Känner mig ganska vilsen med alla dessa orden så hoppas någon kan hjälpa mig att översätta det till svenska! Ha det så bra! Alex! | |
|
Byte luftfilterinsats. Täthetskontroll drivaxeldamasker Byte olja vxllåda Byte olja bakaxel. Det sista var svårt. Kontroll förslitning av kopplingslammeller? |
|
| Dragkroksslitage? | |
| Servicepunkter på svenska ;)Länk | |
| Ska vi starta eget, Anders? | |
|
Warum nicht? ;) Alles gut! |
|
|
- Ansauggeräuschdämpfer: Luftfiltereinsatz erneuern. (Bei grösserem Staubanfall Wechselintervall verkurzen.) - Abtriebswellen: Faltenbälge auf Dichtheit prufen. - Schaltgetriebeöl wechseln. - Hinterachsgetriebeöl wechseln. - Kupplungsmitnehmerscheibe auf Verschleiss prufen = - Byte luftfilterinsats. - Täthetskontroll drivaxeldamasker - Byte olja vxllåda - Byte olja bakaxel. - Dragkroksslitage? Fick listan med alla service grejerna men enligt service boken så är det dessa 5 punkterna som ska göras vid Inspektion II av min bil och jag kan inte riktigt se hur man läser av den listan som finns här på Autopower. Bilen är en 540i. Ha det så bra! Alex! |
|
|
Sista punkt ska vara: Kontroll av slitage på kopplingslamellen Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| tack så mycket! | |
| Heh, just ja, drag heter väl anhänger eller liknande. Hur kollar man lamellslitage smidigt utan att riva? | |
| Verkar som om jag fixade samtliga ;) Fröken Ekebjörns kanske förlåter mig nu efter att jag i en annan tråd har skrivit tyska substantiv utan stor bokstav.. | |
|
Nxe: du läser listan genom att titta i den kolumn som motsvarar den service du ska göra tex Insp II. Då är det förkryssat de punkter som är aktuella. tex nr 22 som är just Kontroll av slitage på kopplingslamellen. Nästa service är Olje och då kollar du den kolumnen. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.