AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.456

Bilen påkörd...

Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Jaha, då har bilen blivit påkörd i garaget... :(
Står i flerbilsgarage och sunk-volvon som står brevid mig parkerar alltid snett och slarvigt och jag har bara väntat på att det ska hända att dom kör på min bil...

Bilen är skrapad, men ej bucklig, och lackering kommer att behövas för att fixa skadan. Har anmält det till försäkringsbolaget och dom säger att det är svårt att få skadan "godkänd" som parkeringsskada om det inte finns några vittnen. Den som körde på mig har dock inte hört av sig heller så...

Vet någon ungefär vad det kan kosta att lacka över skadan? Skadan är ungefär 10 cm hög och 40 cm lång, den går inte så jättedjupt men det syns ju tydligt ändå... Man hoppas ju att det inte ska bli en alltför hög summa...
2-
140
2-ben
Inte BMW, -97
530i sedan, -04
Ring ägaren till bilen bredvid. Han/hon kanske är ärlig och berättar för försäkringsbolaget vad som hänt. Det är värt att försöka.

mvh
Tomas
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Kolla även skrap märken på dennes bil (vovlon) har ni tur så har volvo ägaren ingen sjr på sin trafikförsäkring och behöver inte stå för kostnad i pengar vilket du kan berätta för han om han "erkänner".

Annars ligger väl din kostnad på sjr på vagnskadan eller i värsta fall vagnskdegarantin som är hög på din bil!

Mpower
Oc
122
October1st
BMW 530d Touring-12
Det samma hände mig med min förra bil. Tanten som stod bredvid hade en sunkig Volvo 850 kombi eller nåt likande skräp och märkte inte ens att hon hade kört mot mig. Hennes lack, vinröd, fanns på min bil som är silvrig, men hon förnekade helt. Hon skyllde på att i så fall var det hennes vännina som hade lånat bilen ett par dagar som hade gjort det. Vänninan förnekade givetvis också allt. Polisen brydde sig inte ett dugg och försäkringsbolaget ville inte täcka det utan vittne. Fick stå för det själv. :-(

Mitt råd är att få ett kostnadsestimat, och sen fundera väldigt noga om du vill stå för det själv, övertala din granne att stå för det (antingen genom att vädja till dennes goda sida, eller på annat sätt), eller också leta noga och se om du inte kan hitta ett trovärdigt vittne trots allt...

Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
October: vad kostade det att fixa till lacken då?
Oc
122
October1st
BMW 530d Touring-12
Kommer inte ihåg riktigt, men jag tror runt 2500-3000 för skadan. Problemet är väl att det är svårt att få det riktigt bra, så man har ju inte längre en "perfekt" bil, vilket ibland svider mer är själva kostnaden.
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Exakt, det är fan det mest jobbiga av allt, att min bil kanske för alltid ser lite "defekt" ut bara för att nån slapp, respektlös idiot inte kan parkera ordentligt...
al
187
alex22
318i -03 Lifestyle
Har själv fått två ordentliga dörruppslag senaste månaden. Blir så satans förbannad... Man börjar nästan dra sig för att köpa ny bil. Iallafall när man som jag bor i Göteborg.
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Lade en lapp i förrgår på vindrutan på bilen som jag tror orsakade skadan...har inte hört nåt än dock. Har gjort polisanmälan och besiktning idag...6000 i självrisk har jag också....pengarna är ju inte det värsta men det känns så himla onödigt.
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Fick tillbaka bilen från lackeraren idag. Det ser riktigt toppen ut! Är grymt nöjd! Enda lilla minuset var att dom lade på moms på min redan höga självrisk vilket gjorde att det slutade på 7500 istället för 6000. Jag tror dock att momsen redan ska ingå i självrisken så jag får ringa och prata med dom imorgon.

Hursomhelst, resultatet av lackningen ser i mina ögon perfekt ut! Mycket nöjd! Rekommenderar Kents bilplåt och lack i Solna!
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Efter att jag ringt till dom och påpekat att jag fick betala 1500kr för mycket så fick jag pengarna insatta på kontot direkt! Mycket föredömligt och kvinnan jag pratade med var väldigt trevlig och hjälpsam! Som sagt, bra upplevelse av Kents bilplåt och lack i Solna!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.