|
|
|
|---|---|
| Köpt en billig 540 Touring -95 och då medföljer det som vanligt reparationer. Försöker nu få takluckorna (Dubbla) att fungera som det är tänkt. Problemet är att den del som lyfter taket i bakkant på den främre luckan hoppat ur sin lilla upphängning och befinner sig 2 cm längre bak på höger sida. jag har lossat bägge motorerna och trodde att det skulle hjälpa till om det gick att flytta wiren i kuggingreppet, men det sitter fast! Allt verkar fungera men då den "hoppat" ur på höger sida klämmer den. Frågan ar då hur man plockar ner innertak och liknande utan att göra för stor skada? | |
| Jag har nyligen plockat ner mitt innertak på min touring också, det var solskyddet fram, hållaren till solskyddet, handtaget i taket man kan hålla sig i runt om (4st) Alla lampor som sitter i taket ( tas av med hjälp av en skruvmejsel på kortsidan), A,B,C stolparnas inredning skall tas bort,( C-stolpen räcker att du lossar med en skruv och viker ner, Högtalarna bak i taket ska av, och till sist är det bara dra ner listerna runt dörrarna liten bit så de inte håller innertaket, sen är det bara att fälla sätet och öppna bagageluckan och ta det rakt ut där ifrån. just vid takluckan vet jag inte eftersom jag ej har det på min, men detta kanske kan vara till hjälp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.