|
|
|
|---|---|
|
Hejsan har fått ett erbjudande att köpa en gammal Mercedes 350 SLC -74 av en bekant till ett bra pris. Någon som har erfarenhet eller kan något om dessa bilar? Allt av intresse fällor och fel osv. Är ruskig sugen på att köpa den (mkt fin) men jag kan inte mycket om dessa modeller förutom att det sitter V8 i den. Har sökt på nätet också men hittar inte mycket information som jag förstår, då min skoltyska är usel. Kanske någon här på forumet som haft kontakt med dessa vagnar vill upplysa mig innan jag panik-köper bilen? mvh /L | |
|
det bästa du kan göra är att ta kontakt med Svenska MB-klubben, tittade på deras sida igår och där finns kontaktmän för olika modeller och just för "din" modell och jag kan inte tänka mig annat än att du får svar, för att de får ju en ny medlem i klubben samtidigt, men räkna med rost,rost.rost har själv haft en MB pagoda mvh Uffe/bildock |
|
|
Tackar, ska spana in deras sajt också. Usch då, låter inget vidare det där med rosten. Den ser rostfri ut ialla fall. Men man vet inte vid närmare granskning. Är det värre ställt med rosten än andra äldre bilar från samma epok månne? (tex. gamla jänkare, BMW 3.0, tidiga 633??) Jag varit sugen på Pagodor och W107 cab också, men då dom är endast tvåsitsiga så får man inte med sig resten av familjen på "finturerna". /L |
|
| Evighetsmaskin om du håller efter den :) | |
|
men innan du är där kan det kosta hur mycket som helst och MB:s V8 är väl inte det billigaste om något behöver åtgärdas innan man man kan börja bruka evighets maskinens livslängd mvh Uffe/bildock |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.