|
|
|
|---|---|
|
Min 850 har tydligen stått och glänst på Frankfurtmässan 1991. Registrerade mig på clube31.net och som svar fick jag ett personligt mail, bla innehållande "You have a VERY special 850!!! It was the 8er show car for the September 1991 IAA Frankfurt Auto Show with a special interior. It was to be used as a showcase car with Pirelli Tires." Har lagt in uppgifterna från "build sheet" under infon för min bil: Länk Några frågor till panelen: *Någon mer som har/haft en BMW som stått och visat upp sig. *Orginalvärde. Värt att bevara orginaldelarna. *Entusiastförsäkring, finns möjlighet tro. Måste väl ha sett ut så här (orginalfälgarna monterade) Länk Bilden är nyligen tagen efter ny hellack i orginalfärgen. | |
Gemini__ |
Vad skoj. Tycker du ska försöka hålla den så nära originalskick som möjligt, så ett "twinturbo kit" är bara att glömma. =) Mvh: Thomas |
|
Att du skulle bli beviljad en entusiastförsäkring givet att bilen visats upp på en mässa för över 15 år sedan tror jag inte på. |
|
|
Visst en visningsbil är väl kanske inget speciellt i sig. Men är skicket bra och orginalprylarna finns kvar (monterade) + detta så kanske möjligheten finns att fb ser ett visst samlarvärde. Handlar ju dessutom inte om en utställningsbil ala eftermarknadsmissfoster med både underbett, gäddhäng och julgransbelysning..... Uppfattar alltså infon som att BMW visade upp sin "top of the line" modell. Brukar ju även bilen endast på somrarna, som även styrks genom bilregistret mm. Vet ju inte ens hur många e31:or som agerat "modell". Är kanske den enda i Sverige och då är det i alla fall lite unikt. |
|
|
Jag ifrågasätter inte skicket men tror ändå att du får vänta tills bilen fyller 20 för att få en entusiastförsäkring. Du kan ju för all del höra av dig till något bolag och höra vad de säger, fråga skadar inte. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.