AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.597

m-paket eller inte på e61?

Sida 2 av 2
328
mården
G26 i4M50 -23
E92 325xi -08
Hej Gemini_

Tidigare var det som du säger, men whiplash är nu standard på alla stolar i 5-serien.

Angående andrahandsvärdet så kan jag personligen inte skaffa mig en ny BMW utan komfortstolar. Detta är numera ett krav från min sida. M-paket ser jag som ett plus vid köp ej ett krav.

Roligast är ju naturligtvis att ha bägge 2 men är pengarna begränsade så måste man ju tyvärr välja mellan sakerna.
Gemini__
Ok, det var ju positivt iaf. Vet du när brytpunkten var för detta? Kan vara bra att veta om man ska leta begagnat längre fram.

Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
WS kom med MY08
Gemini__
Thx
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Ta pengarna från M-paketet och lägg det på dynamic drive. Då får man överlägsen väghållning i kombination med bättre komfort.

Samtidigt slipper man mörtfrontar och babianstjärtar:) Men det sista är helt subjektivt. Jag tycker att utseende är renare utan M-paket.
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Jag skulle skippa M-sportpaketet som jag aldrig har gillat till E60/61. I synnerhet inte på en dieselkombi. Hur sportig är den? Satsa hellre på komfort och stil, typ komfortstolar och 17-tumshjul. Det är inte heller nåt som är värt speciellt mkt i andra hand men du njuter av stolarna varje dag och 17tum är en bra kompromiss mellan sportig stil och komfort.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Whiplashskydd ingår numera i ALLA BMW 5-serie (från produktion i augusti 07).

----
BMW CS #6212
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.