|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Tänkte beställa en 520dT. Comfort + adv - paketen är givna, men hur ska man göra med m-sport paketet? Har varit i solna o kört en standard 520d och den var ju hur bekväm som helst. Har ingen lust att offra hur mycket komfort som helst men samtidigt så går det ju inte att komma ifrån att den blir lite tuffare med m-paketet som inkluderar 18 tummare. Vad säger ni som kör e60/e61 med och utan m-paketet. Fördelar nackdelar etc. Mvh Johan | |
|
Hej ! jag kör e60 utan M-paket och tycker personligen att sportigare bil i denna pris och storleksklass får man leta länge efter. Dom pengarna kan man istället lägga på en större motor istället eftersom bilen är relativt sportig i sitt grundutförande och då får man definitivt SPORT |
|
|
Med andrahandsvärdet i åtanke skulle jag rekomendera M-paket. Sedan är det som du säger också att utseendet blir minst ett par snäpp vassare. Kolla på BMW till salu nu med några år på nacken. De med M-paket är ju ganska mycket dyrare. M.V.H Dennis |
|
| Precis som DennisH är inne på lär andrahandsvärdet vara betydligt bättre... Ser ju helt klart mkt snyggare och mer exlusive ut! | |
| Helt klart med M-paket. Skulle inte köpa en utan. Ser betydligt vassare ut och komforten är det nog inget fel på ändå. Samma med E39, en 528 med M-paket ser bra mycket mordernare och snyggare ut än en standard. | |
|
Hej Håller med att e39 utan M-paket ser fördjävlig ut. Däremot tycker jag e60 bär sig själv utseendemässigt utan . Dock har ni rätt att det höjer andrahansvärdet betydligt , men frågan är hur mycket mera har ni inte betalat till försäkringsbolaget i premier om ni väljer M-paket, speciellt om man bor i storstad? |
|
|
M-paket gör inget utslag på premien eftersom FB inte vet om modellen har det eller inte. M-sport är ingen egen modell. Jag å andra sidan skulle inte köpa E60 med M-paket. Jag gillar inte alls väghyveln fram och babianarslet som man får då. Visst på en M5 att det kan behövas aerodynamiska förbättringar men på en 520d - kom igen nu. Inte heller höjer M-paketet andrahandsvärdet så mycket som vissa vill påstå (ofta de som valt det själva) Visst står de högre men å andra sidan kostade paketet en hel del som nytt vilket gör att du inte förlorar mindre pengar på att välja M-paket. Vill du ha M-paket så gör det för att du gillar utseendet och är beredd att betala för det. Gör det inte för att "spara" pengar för det gör du inte. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| Jag tycker det gör massor för bilmodellen, och för dom flesta ska tilläggas. Exempel där jag inte tycker den behövs är på E46 coupe/cab efter facelift. | |
|
Både M-paketet och Comfort-paketet höjer andrahandsvärdet, men aldrig så mycket att det är ekonomiskt försvarbart. Så är det ju med all extrautrustning... Köper man ett M-paket är det för att man vill ha just det utsendet på bilen. Just E61:an tycker jag står sig alldeles utmärkt även utan M-paket, så enligt min mening är det bara en smakfråga! Åter till ursprungsfrågan: Jag har själv M-paket med 172M 19" på sommaren och 135M 18" på vintern. Uppfattar bilen som stum men inte stötig. Dock, på 520d har du ju 16" standard och är du nöjd med den uppsättningen kommer du kanske bli besviken på en 520dM - den blir betydligt krängningsovillig och lite stummare i dämpningen jämfört med den bil du provkört. ---- BMW CS #6212 |
|
|
"Inte heller höjer M-paketet andrahandsvärdet så mycket som vissa vill påstå (ofta de som valt det själva)" andreas_lofgren: Ingen i tråden som förespråkar M-paketet har M-paket själv. "Jo Olemi", men han ger ju å andra sidan en helt objektiv syn på det hela. Sen att man ska välja M-paketet för aerodynamiska förbättringar tror jag ingen har haft som argument heller:-). Ingen har heller sagt att man skulle "tjäna" pengar på det. Som "Narvselius" skriver så är ju extrautrustning ingenting som man tjänar några pengar på direkt. Men vad gäller M-paketet så är det en extrautrustning som gör otroligt mycket utseendemässigt vilket visar sig på beg.marknaden (därmed inte sagt att man skulle få tillbaka pengarna för M-paketet). Tror de som förespråkar M-paketet också har i åtanke att trådskaparen faktiskt ämnar att äga och bruka bilen och då är M-paketet att rekommendera för att bilen blir (i mångas ögon) väldigt mycket snyggare. Följaktligen också lättare att sälja....... M.V.H Dennis |
|
| Jag menade såklart "Narvselius", inte "olemi" som kör utan M-paketet...... | |
|
Skippa Msportpaketet. Visst ser det "tuffare ut" men det man får betala i form av sämre komfort och merkostnad tycker jag inte motiverar merkostnaden. Bilen drar mer bränsle med bredare däck samt däcken blir mycket dyrare och slits snabbare. Det egentliga "felet" inträffade väl när BMW inte kunde hålla just "M-spoilers" till just de exklusiva M-bilarna. Ytlighet ligger ju i tiden. Samtidigt de som väljer M-sportpaket får gärna göra det, jag uppmuntrar däremot till helhetssyn. Mvh Asken |
|
|
DennisH: Det här är verkligen inte den enda tråden angående M-paketets vara eller inte vara. Kolla runt lite så ska du se att det närmast skriks i vissa trådar att en bil är osäljbar begagnad utan M-paket, att du får tillbaka alla pengar, att de är värda 45.000kr mer begagnade osv osv. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
M-paketet är en smaksak, vissa tycker att bilen blir grymt mycket snyggare med m-paketet på (jag är en av dessa människor), medan andra tycker att bilen ser mer clean ut, utan. Komfortmässigt är det likadant. Vissa tycker att m-paketets sportstolar är helt underbara, medan andra tycker att E60/E61´s originalstolar är allt man behöver och att både komfortstolarna och sportstolarna känns tämligen överflödiga. En fördel med sportstolarna kan vara det förlängda vadstödet (benstödet) du får, som tyvärr saknas på standard stolarna. Jag kör i jobbet (jobbar på BMW) rätt mycket 5-serie och har kört bland annat 520dAT utan m-paket och 530xAT med m-paket. Visst finns det skillnader komfortmässigt, att säga något annat vore att ljuga. Om du inte störs av bilens utseende i standard utförande, och dessutom föredrar komfort, ska du inte då skippa m-paketet? För som vi brukar säga till kunderna. För de pengarna som m-paketet kostar dig, kan du få massa bekvämligheter ;) Mvh Anna |
|
|
andreas_lofgren: Det är mycket möjligt att det skrivs så i andra trådar...... Tycker just denna tråd har bra argument, både för och emot M-paket. Det är ju exakt den här typen av argument trådskaparen kan använda som "guide" i fall han/hon känner sig osäker på vad som ska köpas/inte köpas... M.V.H Dennis |
|
|
Om jag kommer ihåg rätt så blev det ett ganska bra pris om man väljer alla tre paket ( m-sport, advantage och comfort). Är inte säker men har för mig det. Jag tycker nog att du skall välja m-sport, står du i valet och kvalet nu kommer du kanske ångra dig om du inte väljer det. Bilen blir, enligt mig, betydligt snyggare med det. |
|
|
Hej, jag tycker att bilen blir snyggare och känns mer tight med m-paket. /M Min bil: Länk |
|
|
Hej ! Känns som om jag är ganska ensam om att tycka att man skall ta M-paket pengarna och lägga på motor istället. Men jag ger er ändå "cred" för att ni tycker M-paketet är ett bra köp. Har själv varit sugen på M-sportratt i min , men när jag fick höra att en sån går på cirka 11000kr som reservdel(inkl. airbag) så blir givetvis hela paketet helt plötsligt väldigt prisvärt istället. |
|
| Varför inte bara välja till ratten då? 2000kr extra kostar M-ratt när du beställer ny bil. Sport-ratt bara 1000kr extra om du kan leva utan tum-grepp och M-logga. | |
|
Hejsan josc. Håller med om att bilen blir lite snyggare med M-paket men istället för att lägga pengarna på det paketet (som är estetiskt) skulle jag hellre lägga pengarna på ett par komfortstolar. Detta ger en oerhört mycket skönare och bättre bil att sitta och köra i. Bättre stolar har du svårt att hitta. Kör du dessutom lite längre sträckor anser jag själv att stolarna är mycket viktigare än utseende. Tänk på att stolarna skall du sitta i hela tiden när du kör bilen medans M-paketet ser du inte mycket av då. /mården |
|
Gemini__ |
Dessutom är väl endast whiplash-skydd möjligt i kombination med komfortstolarna (rätta mig om jag har fel), en nog så viktig aspekt att väga in. Mvh: Thomas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.